۰ نفر

هوای کلان‌شهرها برای تمام گروه‌ها ناسالم می‌شود

۲۴ آذر ۱۳۹۸، ۸:۳۰
کد خبر: 401967
هوای کلان‌شهرها برای تمام گروه‌ها ناسالم می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا (یکشنبه و دوشنبه ۲۴ و ۲۵ آذرماه) در بیشتر مناطق جوی آرام پیش‌بینی شده که افزایش غلظت آلاینده‌ها را برای تهران، کرج، اصفهان و اراک خواهیم داشت به طوری که شرایط هوا برای تمام گروه‌ها ناسالم می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فریبا گودرزی افزود: بنابراین با انباشت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا سالمندان، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی و کودکان از فعالیت‌های طولانی و سنگین در فضای باز خودداری کنند همچنین به علت ناسالم شدن هوا برای تمام گروه‌ها، دیگر افراد نیز باید مراقب باشند و تا جای ممکن از فعالیت‌های طولانی خود در فضای باز بکاهند.

وی اظهار داشت: اما فردا صبح سامانه بارشی از سمت غرب و جنوب غرب وارد کشور می‌شود که با نفوذ آن بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق در مناطقی از جنوب، جنوب غرب و غرب کشور آغاز می‌شود به تدریج بارش‌ها به مرکز و دامنه‌های زاگرس می‌رسد و فردا غرب و مرکز سواحل شمالی یعنی اردبیل، گیلان و بخش‌های غربی مازندران بارش باران خواهند داشت، سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور بارندگی داریم و بارش‌ها در مناطق جنوبی به شکل رگبار و رعد و برق و در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف خواهد بود.

وی ادامه داد: چهارشنبه در شرق کشور برف و باران پیش‌بینی شده و جنوب و جنوب شرق رگبار و رعد و برق خواهد داشت، همچنین در مرکز و سواحل دریای خزر بارش پراکنده رخ می‌دهد.

هوای تهران غبارآلود

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز هوای تهران کمی ابری و غبارآلود است فردا نیز همین شرایط را دارد اما از بعدازظهر و اوایل وقت دوشنبه به تدریج افزایش ابر و وزش باد خواهیم داشت و روز سه‌شنبه تهران بارانی می‌شود، کمینه دمای امروز صبح پایتخت ۳ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز تهران به ۱۲ درجه بالای صفر می‌رسد.

گودرزی گفت: شهرکرد با دمای ۶ درجه زیر صفر و بندرعباس ۲۷ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.