۰ نفر

افزایش آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی

۲۳ آذر ۱۳۹۸، ۹:۱۵
کد خبر: 401699
افزایش آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی امروز و فردا ( شنبه و یکشنبه ۲۳ و ۲۴ آذرماه ) بیشتر مناطق کشور به جز استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و مناطق شرقی خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، سایر مناطق جوی آرام خواهند داشت که پیامد آن افزایش غلظت آلاینده‌های جوی به ویژه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، کبری رفیعی افزود: امروز در برخی ساعات در استان‌های واقع در زاگرس مرکزی بارش خفیف پیش بینی شده و فردا در مناطق شرقی خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد اما سایر مناطق کشور طی امروز و فردا جوی آرام خواهند داشت. 

وی اظهارداشت: دوشنبه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود که ابتدا استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب، جنوب و مرکز را تحت تاثیر قرار می‌دهد و برخی نقاط شرق و جنوب شرق کشور نیز بارش باران خواهند داشت که در مناطق سردسیر و مرتفع بارش‌ها به شکل برف است. همچنین در مناطق جنوبی کشور بارش‌ها به شکل رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: در شمال غرب و سواحل دریای خزر نیز روز دوشنبه بارش پراکنده رخ می‌دهد و شدت بارش‌ها در این روز مربوط به استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر ، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و غرب استان اصفهان  و روز سه شنبه به جز مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان بیشتر مناطق کشور درگیر بارش خواهند بود؛ همچنین پیش بینی شده شدت بارش‌ها در این روز در استان‌های فارس، کرمان و هرمزگان باشد.

 رفیعی گفت: در این مناطق احتمال آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها  و در مناطق سردسیر و مرتفع که بارش‌ها به شکل برف است لغزندگی جاده‌ها، مه آلودگی و کاهش دید افقی پیش بینی شده است.

وی افزود: همچنین روز سه شنبه به سبب نفوذ جریانات شمالی بر روی دریای خزر  بر میزان بارش‌ها در سواحل افزوده می‌شود و کاهش دما را هم در نیمه شمالی کشور خواهیم داشت، روز چهارشنبه نیمه شرقی کشور بارش باران و برف خواهند داشت که در مناطق غرب و مرکز کشور نیز انتظار بارش پراکنده داریم.

به گفته وی روز دوشنبه خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود و روز سه شنبه علاوه بر خلیج فارس، دریای خزر نیز این شرایط را دارد.

غبار محلی در آسمان تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی خواهد بود، کمینه دمای امروز صبح تهران ۳ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز پایتخت به ۱۰ درجه بالای صفر می‌رسد.

رفیعی گفت: بجنورد با دمای ۴ درجه زیر صفر، مشهد و سنندج ۲ درجه زیر صفر، کرمانشاه ۱ درجه زیر صفر و همدان، کرج و زنجان صفر و بندرعباس ۲۵ درجه بالای صفر، بوشهر ۲۲ درجه و اهواز ۱۷ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.