۰ نفر

21کشته در جنگ پلیس مکزیک با تبه‌کاران +عکس

۱۱ آذر ۱۳۹۸، ۲:۰۴
کد خبر: 398693
21کشته در جنگ پلیس مکزیک با تبه‌کاران +عکس

درگیری مسلحانه میان نیروهای پلیس و اعضای یک باند قاچاق مواد مخدر در مکزیک به مرگ دستکم ۲۱نفر و زخمی شدن شماری دیگر منجر شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، روز شنبه در جریان درگیری مسلحانه میان نیروهای امنیتی مکزیک و اعضای یک باند بزرگ قاچاق مواد مخدر به مرگ دستکم ۲۱ نفر منجر شده است.

به نوشته روزنامه «تلگراف»، در این درگیری خونبار که بیش از یک ساعت طول کشیده، چهار نیروی پلیس کشته و ۶ مأمور دیگر هم زخمی شده‌اند.

این درگیری زمانی آغاز شده است که یک گروه مسلح سوار بر خودرو به شهر «ویلا یونیون» واقع در نزدیکی مرز میان مکزیک و آمریکا حمله کرده و ساختمان‌های دولت محلی را هدف قرار داده‌اند. 

در این تبادل آتش، ۱۰ عضو این باند قاچاق مواد مخدر هم کشته شده‌اند. به نوشته رسانه‌های مکزیکی، با گذشت یک روز از این درگیری، هنوز چند نفر از جمله یکی از کارکنان دفتر شهردار، مفقود هستند و سرنوشت آن‌ها مشخص نیست.

ساعتی بعد از درگیری نخست، این بار نیروهای امنیتی مکزیکی این گروه را هدف حمله قرار داده و شماری از اعضای آن را کشته‌اند. 

«میگوئل آنخل ریکلمه» فرماندار «کوآهیلا» عملکرد نیروهای امنیتی در برخورد با این باند بزهکار را «قاطع» توصیف کرده است.

ویدئویی که از این درگیری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، نشان می‌دهد که طرفین بی‌وقفه به سوی یکدیگر تیراندازی می‌کنند و به تعداد زیادی خودرو در آتش در حال سوختن است. تصاویر منتشر شده از محل درگیری بعد از پایان حادثه نشان می‌دهد که دیوارها پر است از جای گلوله‌هایی که طرفین به سوی هم شلیک کرده‌اند.

باندهای قاچاق مواد مخدر یکی از معضلات بزرگ دولت مکزیک به شمار می‌آید و این کشور هنوز نتوانسته راه‌حلی برای مهار این بحران بیابد. ماه گذشته در جریان تیراندازی یک گروه قاچاقچی در مکزیک، ۶ کودک و ۳ زن کشته شدند. این حادثه با واکنش‌های گسترده داخلی و بین‌المللی روبرو شد و حتی موجب شد تا مقام‌های دولت آمریکا از احتمال مداخله نظامی در مکزیک برای دور کردن «تهدید» از مرزهای خود صحبت کنند.