۰ نفر

سال تحصیلی ۹۸ را خیلی ‌جدی نگیرید!

۱۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۸
کد خبر: 398551
سال تحصیلی ۹۸ را خیلی ‌جدی نگیرید!

۴۰ روز تحصیل‌،‌ ۳۰ روز تعطیل! با این تراکم تعطیلات تقویمی و غیرتقویمی‌‌،‌ ‌سال تحصیلی ۹۸ را خیلی نباید جدی گرفت. از آغاز سال تحصیلی امسال ۷۰روز می‌گذرد اما دانش‌آموزان تا الان فقط ۴۱روز سر کلاس رفتند. چطور؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از هفت صبح، از اول مهرماه تا الان ۲۰روز که پنجشنبه و جمعه داشتیم و مدارس کلا تعطیل بودند. از طرفی چهار روز هم تعطیلی مناسبتی تقویمی داشتیم. پس تا اینجا ۲روز از آن ۷۰روز کم کنید.

بعد می‌رسیم به تعطیلی‌های خارج از تقویم. به غیر از تعطیلی دیروز و امروز به دلیل آلودگی هوا، روز چهارشنبه ششم آذرماه هم مدارس ابتدایی استان تهران به علت مشابه تعطیل بودند. باز قبل‌تر ۲۵آبان هم کلیه مدارس به علت بارش برف تعطیل شده بود. ۲۲ آبان هم به همین ترتیب به علت آلودگی هوا تعطیل اعلام شده بود.

پس در مجموع پنج روز دیگر هم باید بابت بارش برف و آلودگی هوا از آن ۷۰روز کسر کنیم که می‌ماند ۴۱روز. البته که این تعطیلی بابت برف و آلودگی هوا در همه استان‌ها و در همه مقاطع تحصیلی نبوده اما اینجا ما تعطیلی‌های استان تهران و مقطع ابتدایی را معیار گرفتیم. از طرفی در هفته دوم آبان ماه هم یک هفته تقریبا نیمه تعطیل در کشور داشتیم که دو روز تعطیل رسمی رحلت حضرت رسول (ص) و شهادت امام رضا (ع) افتاده بود روزهای یکشنبه و سه‌شنبه که هیچ بعید نیست خیلی از دانش‌آموزان خودجوش این روزها را به عنوان بین التعطیلین مدرسه نرفته باشند.

این در حالی است که کمتر از سه هفته دیگر آزمون نوبت اول مدارس آغاز می‌شود و دانش‌آموزان باید خودشان را برای امتحانات آماده کنند. طبق این محاسبه ساده می‌توانیم حدس بزنیم که تا الان دانش‌آموزان خیلی سال تحصیلی پر باری نداشتند و طبعا نباید توقع نتایج درخشانی هم از امتحانات نوبت اول داشت.

البته بارها گفته شده که تعطیلی‌ها در کشور ما هنوز هم به مراتب کمتر از کشورهای دیگر است اما این سیال بودن تعطیلی‌های مناسبتی و کنار هم قرار گرفتن آن با تعطیلی‌های خارج از تقویم (مثل مسئله آلودگی هوا و برف) باعث می‌شود در یک مقطع کوتاه ناگهان چگالی تعطیلات مدارس بالا برود و سیستم آموزشی نتواند با ریتم درستی پیش برود. مشکل اینجاست در نوبت دوم هم تعطیلات عید نوروز یک وقفه نسبتا طولانی ایجاد می‌کند و ناخواسته کیفیت آموزش افت می‌کند.