۰ نفر

ادامه آلودگی‌ در شهرهای صنعتی

۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۱
کد خبر: 397621
ادامه آلودگی‌ در شهرهای صنعتی

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز چهارشنبه ۶ آذرماه همچنان آلودگی هوا در تهران، کرج، اراک، قم، اصفهان، تبریز و ارومیه ادامه دارد اما در بعدازظهر با ورود سامانه بارشی جدید به کشور شاهد بهبود کیفیت هوا در شهرهای بزرگ و صنعتی خواهیم بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فریبا گودرزی روز چهارشنبه  افزود: از بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب علاوه بر بهبود کیفیت هوا در شمال غرب، در برخی نقاط غرب و شمال غرب کشور بارش باران همراه وزش باد خواهیم داشت.

وی اظهارداشت: پنجشنبه علاوه بر شمال غرب و غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز غربی و مرکزی مانند زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش باران، برف و وزش باد رخ می‌دهد و همچنین در این روز مناطقی از جنوب غرب کشور مانند ایلام، خوزستان و غرب خلیج فارس رگبار باران، رعد و برق و وزش باد خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: از عصر فردا یعنی پنجشنبه به تدریج از آلودگی هوا در تهران، کرج، اراک، قم و اصفهان کاسته می‌شود و کیفیت هوا بهبود می‌یابد، جمعه بارش‌های پراکنده را برای برخی نقاط غرب، جنوب غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی خواهیم داشت.

کاهش آلودگی هوا در تهران 

گودرزی گفت: هوای تهران امروز صاف و غبار محلی خواهد داشت، بعدازظهر افزایش ابر پیش بینی شده و فردا از غبار کاسته می‌شود. در برخی ساعات نیز بارش پراکنده گاهی همراه با وزش باد رخ می‌دهد که موجب کاهش آلودگی هوا در پایتخت و بهبود هوا خواهد شد. کمینه دمای امروز صبح تهران ۲ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز تهران به ۱۱ درجه بالای صفر می‌رسد.

وی افزود: کوهرنگ با دمای ۱۰ درجه زیر صفر، بجنورد ۹ درجه زیر صفر  و چابهار و عسلویه با دمای ۲۹ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.