۰ نفر

مدارس البرز فردا چهارشنبه تعطیل شد

۵ آذر ۱۳۹۸، ۲۱:۴۲
کد خبر: 397546
مدارس البرز فردا چهارشنبه تعطیل شد

با تصمیم کمیته اضطرار و آلودگی هوا استان البرز و بررسی های کارشناسان مدارس شهرستانهای البرز در تمام مقاطع بجز طالقان بخش آسارا تعطیل شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز در نشست کارگروه اضطرار و آلودگی البرز گفت: بر اساس گزارش ها هوای البرز فردا چهارشنبه ۶ آذرماه برای تمام گروه ها ناسالم است.

علی درویش پور ادامه داد : فردا افزایش آلایندگی داریم که تا روز پنجشنبه تداوم دارد و عصر پنجشنبه با جریان باد شمالی و محدود بارش های پراکنده کاهش آلایندگی خواهد بود.

درویش پور گفت: براساس گزارش ادارات کل محیط زیست و هواشناسی این استان هوای البرز به جز شهرستان طالقان و بخش آسارا فردا برای گروه های حساس ناسالم است.

معاون استاندار البرز از شهرداریها نیز خواست به منظور پیشگیری از افزایش آلایندگی ها فردا از اجرای پروژه های عمرانی که منجر به آلودگی هوا می شود و سوزاندن ضایعات فضای سبز شهری نیز خودداری کنند.

وی از پلیس راهور نیز خواست با خودروهای دودزا و آلاینده برخورد شدیدتری داشته باشند و همچنین صنایع دارای آلایندگی شدید در شهرک صنعتی شهرستان اشتهارد و ساوجبلاغ نیز طی ۲ روز آینده باید فعالیت خود را تعطیل کنند.

درویش پور از فرماندار شهرستان ساوجبلاغ نیز خواست که طی اطلاعیه ای از فعالیت معادن شن و ماسه این ۲ شهرستان در ۲ روز آینده جلوگیری کند.

بر اساس نقشه های مرکز هواشناسی استان البرز تا روز پنجشنبه هوای استان پایدار بوده و در این مدت با وجود کاهش سرعت وزش باد، روند آلاینده های جوی نوساناتی خواهد داشت اما غلظت این آلایندها از ۱۵۰ گذر نخواهد کرد.