۰ نفر

روند کاهش دما در شمال شرق و شرق کشور تا شنبه ادامه دارد

۲۹ آبان ۱۳۹۸، ۹:۳۰
کد خبر: 395899
روند کاهش دما در شمال شرق و شرق کشور تا شنبه ادامه دارد

یک کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: دما در مناطق شمال شرق و شرق کشور تا روز شنبه چهار تا هشت درجه کاهش می‌یابد و فردا صبح (پنجشنبه) این مناطق دچار یخ زدگی خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، امین حسین نقشینه روز چهارشنبه گفت: امروز برای بیشتر نواحی کشور به جز نوار غربی که بارش در آن خاتمه پیدا کرده است، بارش‌ها روی دامنه‌های البرز و زاگرس به شکل برف خواهد بود.

وی ادامه داد: برای مناطق جنوب کشور بارش‌ها به شکل رگبار و رعد و برق خواهد بود و فردا بارش‌ها در نوار شرقی ایران در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، ارتفاعات البرز شرقی و همچنین در سواحل شمال و اردبیل تداوم می‌یابد.

به گفته نقشینه، روز جمعه سواحل شمال، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شرقی بارش خواهد داشت و در روز شنبه بارش‌ها به سواحل غربی خزر و اردبیل محدود می‌شود؛ دریای خزر و خلیج فارس هم  طی دو روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور در خصوص آسمان پایتخت نیز گفت: امروز آسمان تهران ابری و در بعضی ساعات بارش باران و برف دارد؛ مه رقیق برای تهران پیش بینی شده است و بیشینه دمای پایتخت امروز و فردا در مهرآباد به ۹ درجه سانتی گراد می‌رسد و کمینه دمای شمیرانات و مهرآباد یک درجه سانتی‌گراد پیش بینی شده است. امشب آسمان تهران نیمه ابری و فردا صاف خواهد بود.

نقشینه در مورد سردترین و گرم‌ترین مراکز استانی کشور نیز گفت: امروز صبح کرمانشاه و شهرکرد با چهار درجه زیر صفر و بندرعباس دیروز با ۲۵ درجه سانتی‌گراد به ترتیب سردترین و گرم‌ترین مراکز استان کشور هستند.