۰ نفر

رکورد بلندترین دندان انسان در جهان شکسته شد +عکس

۱۱ آبان ۱۳۹۸، ۲۰:۴۳
کد خبر: 391776
رکورد بلندترین دندان انسان در جهان شکسته شد +عکس

یک مرد اهل کرواسی رکورد بلندترین دندان انسان را شکست. درواقع این مرد با داشتن دندانی 1.46 اینچی(3.72سانتی متر)، بلندترین دندان را بین همه انسانها دارد. وی با همین رکورد نام خود را در کتابهای رکورد گینس ثبت کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، میوو وودوپیا از کرواسی نام مردی است که شاید خودش هم باور نمی کرد روزی نامش بین رکوردداران گینس ثبت شود. این مرد مدتی پیش به علت دندان درد شدید به پزشک مراجعه کرد و متوجه اندازه غیرطبیعی دندان خود شد.

دندانپزشک این مرد به علت تورم بیش از حد برای وی عکس OPG توصیه کرد و پس از دیدن حجم بزرگ ریشه و استخوان دندان متوج ابعاد غیرعادی دندان او شد. دکتر لوکا پزشک معالج وی می گوید؛ آن چه از طریق امواج اشعه ایکس می دیدم باور نکردنی بود. تورم در دهان بیمار بسیار شدید بود اما فکرش را نمی کردم با چنین دندان بزرگی رو به رو شوم.

به همین دلیل بود که دکتر لوکاس فورا الزام خارج کردن دندان از دهان را به بیمار توصیه کرد. با این وجود آقای وودوپیا با هدف ثبت رکورد در کتابهای گینس این پیشنهاد را نپذیرفت. اکنون وپس از آن که دندان در حضور ناظران گینس از دهان این مرد خارج شده است، داوران رکوردهای جهانی گینس تأیید کرده اند که این مرد رکورددار بلندترین دندان به طول 3.72 سانتی متر (1.46 اینچ) است.

او می گوید "یک سال طول کشید ، تا من تمام مدارک دندانپزشکی مورد تایید گینس را جمع و ارسال کردم." متوسط ​​طول آناتومیکی تاج و ریشه 8.70 میلی متر الی 15.51 میلی متر بود.

758937_967