۰ نفر

آغاز بارش باران در شمال غرب کشور و سواحل دریای خزر

۱۱ آبان ۱۳۹۸، ۸:۳۰
کد خبر: 391583
آغاز بارش باران در شمال غرب کشور و سواحل دریای خزر

یک کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: امروز بعدازظهر در شمال غرب کشور و سواحل دریای خزر بارش باران آغاز می‌شود که گاهی همراه با رعد و برق است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «فریبا گودرزی» روز شنبه  با اعلام این خبر افزود: گستره بارش‌ها فردا (یکشنبه) علاوه بر مناطق یاد شده به شمال شرق و بخش هایی از غرب کشور نیز می‌رسد. دوشنبه بارش پراکنده در سواحل دریای خزر، غرب، مرکز، دامنه‌های البرز، قزوین، تهران و سمنان بارش ها ادامه دارد.

وی ادامه داد: سه شنبه و چهارشنبه در اغلب مناطق کشور آسمان صاف است؛ احتمال دارد که در برخی مناطق هرمزگان و فارس بارش پراکنده باران وجود داشته باشد.

کاهش هفت تا ۱۰ درجه‌ای دما در مناطق شمالی کشور

وی در مورد آسمان پایتخت نیز گفت: آسمان تهران امروز کمی تا نیمه ابری و گاهی با وزش باد است. تهران روز دوشنبه بارانی می‌شود و دمای هوا در پایتخت سه تا چهار درجه کاهش می‌یابد. برای سواحل دریای خزر، اردبیل و شمال شرق کشور هفت تا ۱۰ درجه کاهش دما را داریم؛ سایر استان‌های واقع در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز هم چهار تا شش درجه سانتی گراد کاهش دما دارند. 

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور در مورد گرم‌ترین و سردترین مراکز استان کشور نیز گفت: شهرکرد با چهار درجه سانتی گراد و بندرعباس با ۳۲ درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و  گرم‌ترین مراکز استان در کشور هستند.