۰ نفر

جلوگیری از ورود ۴۷تن موادمخدر از مرزهای شرقی به کشور

۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۸:۳۷
کد خبر: 391095
جلوگیری از ورود ۴۷تن موادمخدر از مرزهای شرقی به کشور

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: با تلاش مرزبانان غیور ایران اسلامی، در هفت ماه گذشته از ورود ۴۷ تن موادمخدر از مرزهای شرقی کشور جلوگیری شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سردار قاسم رضایی در حاشیه آیین تکریم و معارفه فرماندهان مرزبانی استان آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران، این استان را یکی از استانهای مهم کشور نام برد و اظهار کرد: استان آذربایجان غربی با سه کشور جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق  مرز مشترک دارد.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به کاهش جرایم مرزی در استان آذربایجان غربی گفت: خوشبختانه به سبب همکاری مطلوب مرزنشینان استان با مرزبانان و رعایت مقررات مرزی، شاهد کاهش جرایم مرزی هستیم.

وی از دیدار با فرماندهان مرزی مناطق اقلیم کردستان عراق در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: در راستای پوشش خلاء‌های مرزی توافقات خوبی با طرف عراقی انجام شده است.

این مقام انتظامی با تأکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در مناطق مرزی  استان آذربایجان‌غربی، افزود: هم‌اکنون تمام نقاط مرزی استان مستعد سرمایه‌گذاری است و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد بنابراین می‌توان با اطمینان خاطر به سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی و کشاورزی همت کرد.

آمادگی مرزبانی ناجا برای همکاری با بازرگانان

رضایی با اشاره به وجود پایانه‌های مرزی در آذربایجان‌غربی، ادامه داد: در این رابطه نیز مرزبانی ناجا آماده همکاری با بازرگانان بوده و استقبال می‌کند همچنین باید زیرساختهای تسهیل و تجارت مرزی نیز توسط اداره پایانه‌های مرزی فراهم شود.

فرمانده مرزبانی ناجا از تدوین طرح مشترک با مرکز پژوهشهای مجلس خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح؛ طرح کاملی برای مرزهای سراسر کشور بوده و موضوعات رفاهی، خدمات مرزبانی و حتی روابط با مرزنشینان در آن تعریف شده است.

هزینه 15 هزار میلیاردی برای نوسازی و بهسازی واحدهای مرزی

وی با اشاره به اجرای طرحهایی در  راستای محرومیت‌زدایی و ایجاد رفاه معیشتی در مناطق مرزی، گفت : تاکنون مبلغ 15 هزار میلیارد تومان برای نوسازی و بهسازی واحدهای مرزی هزینه شده که  با توجه به گستردگی مرز ، باید اقدام قابل توجهی در این زمینه انجام شود.

به گفته این مقام انتظامی، با تلاش مرزبانان غیور ایران اسلامی، در هفت ماه گذشته از ورود 47 تن موادمخدر از مرزهای شرقی کشور جلوگیری شده و در این مدت نیز کشفیات قاچاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه و نیم برابر افزایش داشته است.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی یادآور شد: از 20 سال گذشته تولید موادمخدر در افغانستان با حضور نیروهای آمریکایی 45 برابر شده که با همت و تلاش مرزبانان کشور در راستای مقابله با ورود این مواد به داخل کشور اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.