۰ نفر

جشنواره روز مردگان مکزیک +تصاویر

۵ آبان ۱۳۹۸، ۲۰:۴۸
کد خبر: 390548
 جشنواره روز مردگان مکزیک +تصاویر

جشنواره روز مردگان هر سال در مکزیک به شکلی پر زرق و برق تر برگزار می شود. جشنواره ای که افراد شرکت کننده در آن به یاد مردگان خود لباس های خاصی می پوشند و در شهرها جشن می گیرند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، سالها پیش جشن مردگان یک جشن سنتی و صمیمی بود ، جشنواره ای سه روزه از 31 اکتبر تا 2 نوامبر که در آن زنده ها یادبودی برای مردگان برگزار می کردند.

756080_279

در این جشن خانواده ها به یاد عزیزانشان در گورستان ها و محراب های قبرستان با غذاهای تزئین شده، نوشیدنی ها و گل ها گرد هم جمع می شدند.

اما این روزها ماهیت جشن به کلی تغییر کرده است.

756079_964

در سال های اخیر این جشنواره از داخل گورستان ها به خانه های شخصی و در قالب مهمانی ها و رژه ها از جمله یک مراسم سالانه به نام روز مردگان منتقل شده است. این جشنواره هر سال بزرگتر و با شکوه تر برگزار می شود و اهالی مکزیکوسیتی به شکلی پر شور در این مراسم شرکت می کنند.

756081_752

شاون هیلی جامعه شناس کانادایی در ایالت اواکسکا در این خصوص گفت: در خارج از مکزیک، برگزاری روزهای مردگان نشانه هایی از تبدیل شدن به "هالووین" را در خود دارد.

درواقع مکزیکی های خارج از مرزهای کشور به دنبال ایجاد شرایطی برای بین المللی کردن این جشن هستند.

756083_217

چندی پیش ، برخی از مکزیکی ها ابراز نگرانی می کردند که نفوذ فزاینده فرهنگ ایالات متحده باعث می شود که هالووین روز مردگان را از بین ببرد. اما این جشنواره نسبت به تأثیرات بیرونی مقاوم است.

756085_852

درواقع فروشگاه های مکزیک بیشتر از آنکه تصاویر هالووین مانند کدو تنبل ، گربه های سیاه و خفاش ها را نشان دهند ، آویزهای مرتبط با مردگان و کلیسا را به فروش می رسانند و مردم به دنبال خرید نشانه های جشن مردگان هستند.