۰ نفر

وزیر علوم خبر داد:

برنامه های وزارت علوم برای افزایش تولید فناوری توسط دانشگاهیان

۳ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۱۷
کد خبر: 390088
برنامه های وزارت علوم برای افزایش تولید فناوری توسط دانشگاهیان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر افزایش سهم فناوری توسط محققان دانشگاهی گفت: برای تحقق این موضوع، آیین نامه های تشویقی و ارتقاء را به دانشگاهها ابلاغ کرده ایم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، دکتر منصور غلامی در خصوص برنامه وزارت علوم برای دانشگاهها در راستای افزایش سهم فناوری و تولیدات محصولات دانش بنیان در دانشگاهها گفت: ما در برنامه های پژوهشی خصوصا آئین نامه تشویقی و آئین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی سهم پژوهش های کاربردی را از نظر امتیازی بالا برده ایم.

وی با بیان اینکه البته در حال بررسی های دیگری نیز در این زمینه هستیم، بیان کرد: این آیین نامه تشویقی پیش از اینها وجود داشته ولی بار پژوهش های کاربردی در آن مقداری خفیف بود به طوریکه بیشتر  در دانشگاهها به مقاله توجه می شد.

به گفته وی این آیین نامه های تشویقی به دانشگاهها ابلاغ شده و در هیئت ممیزه ها مورد بررسی قرار می گیرد و بر اساس آن امتیازها داده می شود تا بدین وسیله پروژه های کاربردی و تولید فناوری در دانشگاهها افزایش یابد.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه از طرف دیگر موضوعاتی همچون فرصت های مطالعاتی در صنعت را در برنامه گذاشتیم، عنوان کرد: این دوره اجباری است زیرا بدین واسطه ارتباط اعضای هیئت  علمی و  دانشجویان با صنعت بیشتر می شود. این اقدامات می تواند در پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد تاثیر زیادی داشته باشد.

به گفته وی، اقداماتی که در راستای سهم فناوری در وزارت علوم مورد پیگیری قرار می گیرد به تدریج خود را نشان می دهند؛ برنامه همکاری پژوهشی و صنعتی زمان بر است و گزارشهای آن  بعد از یک الی دو سال مشخص خواهد شد.