۰ نفر

بارش‌ها در پایتخت تا دوشنبه ادامه دارد

۳ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۴۷
کد خبر: 390082
بارش‌ها در پایتخت تا دوشنبه ادامه دارد

کارشناس سازمان هواشناسی، تداوم بارش‌ها را تا روز دوشنبه برای پایتخت پیش‌بینی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «فریبا گودرزی» عنوان کرد: با ادامه فعالیت سامانه بارشی، امروز برای سواحل خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی و برای استان‌های واقع در شمال غرب، شمال شرق و شرق بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. 

این کارشناس هواشناسی در ادامه برای نیمه غربی، بخش‌هایی از مرکز و بخش‌های شمالی خلیج فارس و شمال شرق و شرق، از فردا شنبه تا روز دوشنبه، وقوع بارش‌های پراکنده را پیش‌بینی کرد. 

گودرزی ادامه داد: شدت بارش‌ها از امروز تا روز دوشنبه در استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از مرکز کشور خواهد بود و آبگرفتگی معابر شهری، لغزندگی جاده‌ها، مه‌آلود بودن جاده‌های کوهستانی در این مناطق پیش‌بینی می‌شود. 

این کارشناس هواشناسی همچنین خاطرنشان کرد: فردا سه تا پنج درجه کاهش دما را در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و بخش‌هایی از غرب و مرکز کشور خواهیم داشت. 

این سامانه بارشی سه شنبه تضعیف شده بارش ها به طور پراکنده در برخی نقاط شمال شرق، دامنه های زاگرس مرکزی و دامنه های البرز مرکزی ادامه خواهد داشت.  

به گفته گودرزی، در چهار روز آینده در ارتفاعات دامنه‌های البرز و دامنه های زاگرس بارش‌ها می‌تواند به شکل برف باشد.

پیش‌بینی‌ وضعیت آب و هوایی پایتخت

گودرزی در مورد وضعیت آب و هوایی پایتخت نیز گفت: تهران امروز در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد را شاهد خواهد بود و بارش‌ها در پایتخت تا روز دوشنبه ادامه دارد. هوای تهران به سرد شدن ادامه می‌دهد؛ امروز بیشینه دما در این استان ۱۹ درجه می شود و فردا با سه درجه کاهش به ۱۶ درجه خواهد رسید.

سردترین و گرم‌ترین مراکز استان‌ها

به گفته گودرزی، شهرکرد با کمینه دمای ۴ درجه بالای صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای ۳۸ درجه گرمترین مرکز استان در کشور هستند.