۰ نفر

دستگیری شکارچیان غیر مجاز

۳۰ مهر ۱۳۹۸، ۰:۰۲
کد خبر: 389272
دستگیری شکارچیان غیر مجاز

سه شکارچی غیرمجاز که اقدام به شکار ۲راس قوچ وحشی در پارک ملی ساریگل اسفراین کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فرمانده انتظامی اسفراین روز دوشنبه با بیان این مطلب اظهار داشت: دستگیری این شکارچیان پس از دریافت گزارشی مردمی، مبنی بر شکار غیرمجاز این وحوش و انتقال لاشه آنها به شهر، در دستور کار قرار گرفت که ماموران پلیس امنیت با شناسایی مسیر تردد شکارچیان، آنان را شناسایی و خودرو آنان را در میدان ابن سینای اسفراین متوقف کردند.
سرهنگ جاوید مهری گفت: ماموران در بازدید اولیه از خودرو توقیفی ۲ لاشه کامل شکار را که سلاخی شده بود به همراه یک عدد دوربین چشمی، یک عدد شوکر برقی و چاقوی مخصوص پوست‌کنی از صندوق عقب خودرو کشف کردند. 
وی افزود: متهمان پس از دستگیری با تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
پارک ملی و منطقه حفاظت شده ساریگل با وسعتی معادل ۲۸ هزار هکتار در هشت کیلومتری شرق اسفراین قرار دارد که با توجه به ناهمواری و منابع آب نسبتا فراوان، از نظر زیست پرندگان و تنوع جانوری شرایط مطلوبی دارد.
این پارک ملی، زیستگاه گونه های شاخصی چون قوچ و میش اوریال، کل و بز، پلنگ ایرانی، کفتار، گربه پالاس، گرگ، رودک و سمور سنگی است.
شهرستان ۱۲۷ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قراردارد که با دارا بودن ۲ پارک ملی سالوک و ساریگل، با تنوع بسیار خوب گیاهی و جانوری از ذخیره گاه های گیاهی و حیات وحش مهم کشور محسوب می شود.