۰ نفر

نخستین پیاده روی فضایی زنانه انجام شد +تصاویر

۲۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۲۱
کد خبر: 388647
نخستین پیاده روی فضایی زنانه انجام شد +تصاویر

«کریستینا کوخ» و «جسیکا میر» نخستین پیاده روی فضایی زنانه دنیا را انجام دادند. آنها طی ماموریتی که بیش از ۷ ساعت طول کشید بخشی از باتری های ایستگاه فضایی بین المللی را تعمیر کردند.

به گزارش دیلی میل،  کریستینا کوخ و جسیکا میر، دوفضانورد ناسا نخستین پیاده روی فضایی تمام زنانه دنیا را انجام دادند. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، هدف از این پیاده روی فضایی انجام یک ماموریت تعمیراتی در ایستگاه فضایی بین المللی بود. آنها طی پیاده روی فضایی که بیش از ۷ ساعت طول کشید، یک دستگاه کنترل نیرو مربوط به شبکه پنل های خورشیدی را تعمیر کردند.

واحدهای باتری BCDU ایستگاه فضایی بین المللی نتوانستند برق بیشتری تامین کنند و به همین دلیل کوخ و میر طی عملیاتی آنها را جایگزین کردند. البته  مشکل این باتری ها روی فعالیت های خدمه ایستگاه فضایی بین المللی تاثیری منفی نگذاشته بود اما به هرحال آنها باید تعویض می شدند.واحدهای BCDU شارژ باتری ها را تنظیم می کنند.

کوخ پیش از این ۴ راهپیمایی فضایی دیگر نیز انجام داده و چهاردهمین زنی است که در فضا پیاده کرده است. اما این نخستین پیاده روی فضایی میر به حساب می آید. 

نخستین پیاده روی زنانه فضانوردان ناسا قرار بود در ماه مارس انجام شود اما به دلیل نبود لباس فضانوردی در سایز مناسب به تعویق افتاد.