۰ نفر

تولید الماس از خاکستر مردگان +عکس

۱۹ مهر ۱۳۹۸، ۱:۱۸
کد خبر: 386868
تولید الماس از خاکستر مردگان +عکس

یک شرکت سوئیسی سرویسی را ارائه می‌کند که طی آن بازماندگان فرد متوفی قادر خواهند بود خاکستر عزیزانشان را به الماس تبدیل کرده و همراه خود داشته باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین، شرکت الگوردانزا که مقر آن در سوئیس قرار دارد، از سال ۲۰۱۶ شروع به کار کرده است و تا به حال حدود ۱۰۰۰ الماس تولید کرده و فروخته است. با توجه به استقبال از ایده این شرکت، شعبات متعددی از آن در کشورهای مختلف جهان دائر شده است.

کریستینا مارتویا، سخنگوی شرکت الگوردانزا می‌گوید: «این کار به افراد اجازه می‌دهد عزیزانشان را برای همیشه همراه خود داشته باشند. ما در حقیقت از آنچه برای بسیاری نشانه رنج است، ارمغانی از رضایت به همراه می آوریم.»

فرآیند تولید الماس از بقایای فرد متوفی بر کربن به جا مانده از سوزاندن جسد فرد متمرکز است.

در صورت سوزاندن جسد فرد پس از فوت، حدود ۴ کیلو و نیم خاکستر برجا می‌ماند که بخش کوچکی از آن کربن است. مقداری که می‌تواند با تنظیم حرارت کوره متفاوت باشد؛ اگر حرارت پایین باشد مقدار بیشتری کربن برجا می‌ماند و اگر زیاد باشد کربن کمتری.

به گزارش یورو نیوز، مهندسان شرکت الگوردانزا برای ساخت الماس دست‌کم حدود نیم کیلو کربن تقریبا خالص نیاز دارند. به همین سبب خاکستر به دست آمده از سوختن جسد را با مواد شیمیایی از ناخالصی‌هایی همچون نمک تصفیه می‌کنند تا کربنی با غلظت دستکم ۹۹ درصد برجا بماند. سپس این کربن را دو تا چهار ماه در محفظه‌ای با فشار بالا و در دمایی معادل ۵ هزار درجه سانتی گراد قرار می‌دهند تا الماس آبی رنگ تولید شود.

19

خاکستر به جا مانده از هر فرد دارای حدود ۱ درصد عنصر بور است؛ عنصری ضروری برای حیات و همینطور عاملی که باعث می‌شود الماس‌های یادگاری رنگ آبی بگیرند. در واقع هرچقدر میزان این عنصر بیشتر باشد رنگ الماس آبی تر خواهد بود.

کل پروسه تولید الماس حدود ۶ تا ۱۰ ماه طول می‌کشد و بسته به قیراط آن از ۷۰۰ تا ۲۰ هزار دلار قیمت دارد.

این شرکت سوئیسی الماس ساخته شده را در قالب گردنبند، گوشواره یا انگشتر به مشتریان خود ارائه می‌کند.