۰ نفر

از تدریس مدیر و معاون تا جذب ۱۵۰۰معلم غیربومی

۱۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۳۷
کد خبر: 386776
از تدریس مدیر و معاون تا جذب ۱۵۰۰معلم غیربومی

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به ساماندهی ۱۵۰۰ معلم از استان لرستان در مدارس شهرستان‌های تهران گفت: از مدیران و معاونان خواستیم تا زمانی که معلم مورد نیاز تأمین می‌شود در کار تدریس ما را همراهی کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمد صیدلو درباره کمبود معلم در شهرستان‌های استان تهران و کلاس‌های بدون معلم با گذشت بیش از دو هفته از مهر، اظهار کرد: هیچ کلاس بدون معلمی نداریم چرا که از بسیاری از مدیران و معاونان مدارس که قصد گرفتن حق التدریس و اضافه کار نداشتند خواهش کردیم تا وقتی که بتوانیم نیروی مورد نیاز را تأمین کنیم به ما کمک کنند.

وی افزود: در برخی مناطق هم مدیران و معاونان ساعات حق‌‌التدریس برداشته‌اند و برای تدریس سرکلاس می‌روند یعنی یک شیفت مدیر و معاون هستند و در شیفت مخالف تدریس می‌کنند که از نظر قانونی منعی ندارد اما گروه نخست برخلاف میل‌شان این کار را کرده‌اند و ما از آنها خواهش کردیم تا وقتی که نیرو تأمین می‌شود به عنوان معلم ثابت کلاس در شیفت مخالف اضافه کار بگیرند.

1500 معلم از استان لرستان به شهرستان‌های تهران آمدند

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اینکه 1500 نیرو از استان لرستان پرونده‌هایشان آمده است و آنها را در مدارس شهرستان‌های تهران ساماندهی می‌کنیم،گفت: پس از آن نیروهایی که مایل نبودند اضافه کار بردارند مانند مدیران و معاونان مدارس که مطلوب است فقط مدیریت کنند خارج  خواهند شد.

34 مدرسه تحت پوشش خرید خدمت آموزشی از بخش خصوصی

صیدلو در ادامه عنوان‌کرد:‌ طرح خرید خدمات آموزشی نیز در حال اجراست و 34 مدرسه‌ای که سال گذشته مجوز برای آنها گرفتیم به این شیوه فعالیت می‌کنند و مدرسه‌ای اضافه نشده است.

وی در پاسخ به این پرسش "با توجه به اینکه حق التدریس‌ها با تأخیر پرداخت می‌شود استقبال معلمان از ساعات حق‌التدریس به چه صورت بود؟" گفت:‌ یکی از اشکالاتی که سال گذشته وجود داشت عدم پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها بود و معلمان تمایل چندانی به ساعات اضافه  تدریس نداشتند و ما از مدیران مدارس خواهش کردیم با توجه به ارتباطی که با معلمان دارند و اعتبار شخصی خود، از معلمان بخواهند که در این زمینه کمک کنند تا آموزش و پرورش آسیب نبیند.

صیدلو در پایان بیان‌کرد: 1800 معلم در شهرستان‌های استان تهران به عضویت طرح معلم تمام‌وقت درآمدند و استقبال خوبی بود و در این رابطه رتبه دوم کشور را داشتیم.