۰ نفر

متوسط کشف جرایم سایبری در کشور ۷۷درصد است

۱۴ مهر ۱۳۹۸، ۱۹:۱۷
کد خبر: 385830
متوسط کشف جرایم سایبری در کشور ۷۷درصد است

​سردار وحید مجید روز یکشنبه در مراسم بهره برداری از ساختمان پلیس فتا هرمزگان ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، اظهار داشت: پلیس هوشمند که شعار امسال هفته ناجا می‌باشد، جزو اهداف راهبردی نیروی انتظامی است.

به گزارش اقتصادآنلاین، وی ادامه داد: نیروی انتظامی در چند سال اخیر اقدامات بسیار موثری در جهت افزایش توان عملکردی نیروها،زیرساخت‌ها، فعالیت‌ها و فرآیندهای کاری انجام داده است.

سردار مجید تصریح کرد: پلیس فتا به یک موقعیت برتری ساز در فناوری اطلاعات رسیده و هر روز تلاش خود را در ارتباط با افزایش دانش و آگاهی کارکنان انجام می‌دهد و از تجهیزات و سامانه‌های به روز استفاده می‌کند.

رییس پلیس فتا ناجا گفت: ناجا باید با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سه سال آتی از لحاظ هوشمندی، به یک سازمان برتر در حوزه فناوری دست یابد تا به تعریفی که از نیروی انتظامی به عنوان پلیس هوشمند شده ، برسد.

تمرکز پلیس فتار بر حوزه پیشگیری است

سردار مجید تمرکز پلیس فتا را انجام اقدامات پیشگیرانه در این بخش عنوان کرد و گفت: در همین راستا اقدامات بسیاری در جهت ارتقای آگاهی و دانش اینترنتی شهروندان انجام شده است.

رییس پلیس فتا ناجا خاطرنشان کرد: در حال حاضر افزون بر ۲۰ هزار همیار سایبری در کشور فعال هستند که از طریق سایت پلیس فتا ما در ارتباط می‌باشند و مشاوره‌های فنی ارایه می‌دهند و از دانش آنها استفاده می‌کنیم.

هرمزگان پنجمین استان برتر کشور در کشف جرایم اینترنتی است

سردار مجید در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به تلاش‌های انجام شده در حوزه کشف جرایم اینترنتی در استان هرمزگان، گفت: متوسط کشف جرایم اینترنتی در این استان ۹۱ درصد می‌باشد و این استان پنجمین استان برتر کشور در کشف این نوع جرایم است.

وی عمده جرایم اینترنتی شایع هرمزگان در فضای مجازی را شامل برداشت اینترنتی غیرمجاز، کلاهبرداری‌های اینترنتی ،هتک حیثیت ، مزاحمت‌های اینترنتی و دسترسی غیرمجاز به داده‌ها عنوان کرد.

سردار مجید ابراز داشت: بیش از ۵۰ درصد جرایم در این استان در حوزه جرایم اقتصادی می‌باشد که امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده ،در آینده‌ای نزدیک با هماهنگی بانک مرکزی استفاده از رمزهای یکبار مصرف عملیاتی شود که با تحقق این امر ، درصد قابل توجهی از جرایم اینترنتی کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه مجرمان حوزه سایبری، دارای مطالعات و تخصص در فناوری اطلاعات هستند، گفت: از همین رو، نیروهای پلیس فتا نیز باید از دانش بالایی برخوردار باشند و خوشبختانه تاکنون با جرایم اینترنتی به صورت قاطعانه مقابله شده است.

در تقویم رسمی کشور ۱۳ تا ۱۹ مهرماه به نام هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده است.