۰ نفر

دو عامل افزایش تاب‌آوری ساختمان‌ها در برابر زلزله

۸ مهر ۱۳۹۸، ۱:۳۸
کد خبر: 384283
دو عامل افزایش تاب‌آوری ساختمان‌ها در برابر زلزله

دبیر هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: با استفاده از فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان می‌توان وزن سازه را کاهش داد که در افزایش تاب‌آوری در برابر زلزله مؤثر است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علی نبی‌ای در نشست خبری تشریح همایش فناوری های نوین ساختمان گفت: سبک سازی و استفاده از فناوری های نوین سبب می‌شود تا ساختمان ها خصوصا بلندمرتبه ها در برابر زلزله ایمن تر باشند و استحکام ساختمان نیز بیشتر شود.

وی افزود: توسعه فناوری های نوین در صنعت ساختمان نه تنها سبب کاهش اشتغال در این بخش نمی شود بلکه عرصه های جدیدی از اشتغال ایجاد می کند.

دبیر هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ادامه داد: لازم است ما نیز در صنعت ساختمان همگام با تجربیات جهانی پیش برویم و خود را با این پیشرفت ها منطبق کنیم.

نبی‌ای تصریح کرد:به عنوان مثال در گذشته گفته می شد نباید در ساخت و ساز از شیشه در نما استفاده شود. چرا که هم در بحث زلزله و هم در بحث تولید گازهای گلخانه ای، نمای شیشه ای موثر است اما در حال حاضر فناوری های نوین به ساخت شیشه هایی برای نمای ساختمان منجر شده که با کنترل UV نور خورشید به کاهش گازهای گلخانه ای کمک می کند. همچنین از نظر مقاوم بودن در برابر زلزله نیز شیشه های ضد زلزله تولید شده است.

در ادامه این نشست محمدحسن نامی وزیر اسبق ارتباطات با بیان اینکه ۲۷ تا ۲۹ درصد اقتصاد کشور در تهران و ۴۶ تا ۴۷ درصد اقتصاد کشور در ۷ کلان شهر کم شده است، گفت: به دلیل توسعه سکونتگاهها در کلانشهرها شاهد کوچ مردم به شهرهای بزرگ شده ایم. بنابراین آمایش سرزمینی می تواند یک اقتصاد مطلوب را در سراسر کشور ایجاد کند.

در ادامه تورج فرهادی رئیس کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری تهران گفت: استفاده از فناوری های نوین در صنعت ساختمان به کاهش هدررفت انرژی در ساختمان ها کمک می کند.

وی افزود: یکی دیگر از نتایج صنعتی سازی ساختمان و استفاده از فناوری های نوین در این صنعت حفظ محیط زیست خواهد بود.

پس از وی، میرجعفری دبیر علمی کنفرانس توسعه فناوری های نوین صنعت ساختمان اظهار داشت: تلاش مهندسان این است که ساختمان های مدرن تر و سازگارتر با محیط زیست احداث شود.

وی افزود: این کنفرانس فرصتی است تا شرکت های تولید کننده مصالح ساختمانی از دستاوردهای تحقیقاتی کنفرانس در تولید مصالح استفاده کنند.