۰ نفر

وزیر آموزش و پرورش:

چاره‌اندیشی برای مدارس کانکسی با ۲۰دانش‌آموز تا پایان سال؛ کنکور حذف می‌شود

۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۰۰
کد خبر: 384129
چاره‌اندیشی برای مدارس کانکسی با ۲۰دانش‌آموز تا پایان سال؛ کنکور حذف می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای مدارس کانکسی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه که بیش از ۲۰ دانش‌آموز دارد تا پایان سال چاره‌اندیشی می‌شود.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم از کرمانشاه، محسن حاجی‌میرزایی امشب در نشست شورای اداری که در سالن تدبیر استانداری برگزار شد اظهار داشت: برای مدارس کانکسی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه که بیش از 20 دانش‌آموز دارد تا پایان سال چاره‌اندیشی می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تجهیز سیستم گرمایشی مدارس اعتبار لازم تخصیص داده شده است گفت: سرمایه‌گذاری لازم در رابطه با تجهیزات هنرستان‌ها، ساخت مدرسه استثنایی، پروژه‌های نیمه‌تمام با کمک خیرین در حال انجام است.

حاجی‌میرزایی افزود: از زمان زلزله آبان‌ماه سال 96 تاکنون سرانه فضای آموزشی در استان کرمانشاه 70 سانتی‌متر بیشتر شده و دو متر بیشتر از میانگین کشوری است.

وی با تصریح به اینکه مسائل آموزش و پرورش را نمی‌توان به‌جز در پرتو مشارکت عمومی و همگانی پیش برد عنوان کرد: آموزش و پرورش بخش پیوسته‌ای از تمام نظام‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و اگر بنا باشد آموزش و پرورش کار خود را انجام دهد و دیگر دستگاه‌ها نیز کار خود را انجام بدهند و بین آنها پیوستگی ایجاد نشود کاری از پیش نمی‌رود لذا شورای آموزش و پرورش باید تسریع یابد.

وی با بیان اینکه کنکور مایه انهدام نظام آموزشی است زیرا اکنون فقط یک معیار برای سنجش وجود دارد اضافه کرد: باید کنکور از نظام آموزشی برداشته شود و آنچه جایگزین کنکور می‌شود باید جامع و کامل باشد و باید دستگاه‌های مختلف به این منظور گزینه‌های مختلفی را برای دانش‌آموزان تعریف کنند.

حاجی‌میرزایی با ابراز اینکه دانش‌آموزان پس از فارغ‌التحصیل شدن باید با کسب مهارت‌های اولیه بتوانند وارد عرصه کار و تلاش شوند گفت: رویکرد سند تحول در مفهوم به‌مفهوم فهم پرسشگری، نقادی، درک هویت خود و حضور در عرصه‌های سازندگی است و باید اقتصاد 10هزار میلیاردی کشور را به راه درست و به‌سمت نظام تعلیم و تربیت هدایت کنیم.

وی با اعلام اینکه دسترسی به فرصت آموزشی در سراسر ایران بسیار گسترده شده است و 51 درصد مدارس کشور در روستاها قرار دارد عنوان کرد: عدالت در آموزش یک نیاز ضروری است.