۰ نفر

حاجی میرزایی:

قسط دوم پایان خدمت معلمان به‌زودی پرداخت می‌شود

۴ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۴
کد خبر: 383466
قسط دوم پایان خدمت معلمان به‌زودی پرداخت می‌شود

وزیر آموزش و پرورش از لزوم ایمن‌سازی ۳۰ درصد مدارس کشور خبر داد و گفت: مطالبات مربوط به پایان خدمت معلمان قسط اولش پرداخت‌شده است و به سرعت قسط بعدی هم پرداخت خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محسن حاجی میرزایی پیش از ظهر امروز در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه آموزش و پرورش از چند مشکل اساسی رنج می‌برد، اظهار داشت: کمبود فضا، نیروی انسانی و منابع مالی از جمله مشکلات این نهاد آموزشی بوده که همچنان این مشکلات برقرار است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: تحول خوبی در بهبود فضاهای آموزشی ایجاد شده اما همچنان 30 درصد مدارس کشور نیازمند ایمن‌سازی است، سرانه دسترسی به فضاهای آموزشی هنوز با متوسط کشور فاصله دارد.

وی با اشاره به مختصات ویژه شهر مقدس قم ابراز کرد: حرکت به سمت مدارس متوسط و بزرگ است که بتوان از نیروی بهتر و تجهیزات بیشتری بهره گرفت، امکان رشد دانش آموزان از حیث ظرفیت‌های اجتماعی و حقوق اجتماعی بالا بوده که به همین دلیل به سمت حرکت به سمت مدارس بزرگ و متوسط استقبال می‌کنیم.

حاجی میرزایی گرایش خیرین به سمت تجهیز هنرستان‌ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: بودجه کشور در این سال‌ها با مشکلاتی همراه است و آثار آن را در بخش‌های مختلف شاهد هستیم، که امیدواریم با بهبود بودجه کشور امکان اختصاص بودجه بیشتر به این ارگان نهادینه شود.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام‌شده مطالبات مربوط به پایان خدمت معلمان قسط اولش پرداخت‌ شده و به سرعت قسط بعدی هم پرداخت خواهد شد.

وی مطرح کرد: امسال در شرایطی مدارس را شروع کردیم که 108 هزار کلاس از نیروی انسانی کافی برخوردار نبود که با طرق مختلف توانستیم این کمبود را برطرف کنیم، اما این روش‌ها مطلوب نبوده و باید تمام تلاش خود را انجام داده تا استاندارد نیرو رعایت شده و کمبود نیرو را باید جبران کرد.

  حاجی‌میرزایی با بیان اینکه روند نیروی انسانی به دلیل رسیدن به سن بازنشستگی روند نزولی پیدا کرده است، ادامه داد: رئیس‌ جمهوری تأکید ویژه‌ای داشتند که برای ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش تلاش شود.

وزیر آموزش و پرورش، کیفیت آموزش را مورد تأکید قرار داد و گفت: هم‌اکنون حدود 98.5 درصد لازم‌التعلیم ها در چتر آموزشی قرار می‌گیرند، همچنان که حق آموزش یک حق همگانی است، حق دسترسی به آموزش با کیفیت نیز حق همگانی است.

حاجی‌میرزایی، ساماندهی نیروی انسانی استان با وجود کمبودهای این عرصه را شایسته تقدیر دانست و گفت: نگرانی در خصوص شیوع آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در استان قم وجود دارد، بنابراین اقتضا می‌کند که توجه ویژه‌تری به این موضوع داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر وجود نگاه سرمایه‌گذاری به آموزش و پرورش تصریح کرد: چه کسی می‌تواند دانش‌آموزان را در برابر آسیب‌ها و تهاجمات بیرونی واکسینه کند؟ آموزش و پرورش این قدرت را دارد که پیشگیرانه به این مسائل ورود کرده و نگاه پیشگیرانه به موضوع دارد.

وی ادامه داد: دانش‌آموزی که ارتباط مناسبی با معلم و خانواده دارد قطعاً می‌تواند در برابر آسیب‌های اجتماعی مقاومت کرده و با این آسیب‌های برخورد کند.