۰ نفر

وسایل متعلق به زوج سارق با قیمت 186هزار دلار فروخته شد +عکس

۲ مهر ۱۳۹۸، ۳:۳۶
کد خبر: 382909
وسایل متعلق به زوج سارق با قیمت 186هزار دلار فروخته شد +عکس

وسایل شخصی زوج سارق سرشناس دهه 1930ایالات متحده که به بانی و کلاید مشهور شده بودند دهه‌ها پس از مرگشان برای فروش گذاشته شده و البته فروش خیره کننده‌ای هم ثبت کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، ساعت، عکسها، کتاب شعری و بسیاری از وسایل شخصی دیگر این زوج تبهکار در جریان یک حراجی به مبلغ خیره کننده 186 هزار دلار فروش رفته است.

736488_949

در این مجموعه یک ساعت متعلق به کلاید بارو، یک کتاب شعر که توسط بانی پارکر نوشته شده است و برخی خرده ریزاهای کشف شده از لباسهای آنان به فروش رسید.

بانی الیزابت پارکر و کلاید چستنات زوج سارق آمریکایی بودند که به سبب درگیریهای متعدد با پلیس و انعکاس شورانگیز زندگی عاشقانه خود در مطبوعات مشهور بودند. کلاید یک مجرم سابقه‌دار بود اما بانی چندان سابقه ای نداشت. این دو نفر پس از آشنایی در کریسمس 1930، یک تیم سرقت و تبهکاری را تشکیل دادند و تا 21 ماه نیز به سرقت های خود ادامه دادند. سرقت پمپ بنزین‌ها، رستورانها و بانکهای روستاهای کوچک در تگزاس، اوکلاهما، نیومکزیکو و میزوری از کارنامه آنان است.

736489_433

پلیس برای دستگیری این زوج تا مدت ها مشغول ردگیری بود اما جالب است که برخی رسانه ها و مردم طرفدارشان بودند. اف بی آی سرانجام در سال 1933  موفق شد دو اتومبیل به سرقت رفته توسط آنان را ردیابی کند و درگیریهای متعددی بین این زوج و پلیس ایجاد شد. در سال 1934 بانی و کلاید پنج زندانی را فراری دادند و دو پلیس را در گریپ‌واین تگزاس و همچنین یک رئیس پلیس را در میامی به قتل رساندند. در نتیجه همکاری یکی از دوستانشان با پلیس، پلیس تگزاس و لوئیزیانا، این زوج را در اتوبانی واقع در گیبسلند ایالت لوئیزیانا، به دام انداختند و هر دو در تلاش برای گریختن، به ضرب گلوله کشته شدند.

در سال 1967 فیلمی بر اساس داستان زندگی آنان ساخته شد که با موفقیت بسیاری روبرو شد. در سال 2019 نیز فیلم دیگری به نام راهزنان با اقتباس از زندگی آنان ساخته شد