۰ نفر

کمبود نیرو مهم‌ترین چالش آموزش و پرورش

۱۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۵۳
کد خبر: 379775
کمبود نیرو مهم‌ترین چالش آموزش و پرورش

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران گفت: کمبود نیروی انسانی و تجهیز نبودن مدارس مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی آموزش و پرورش مازندران است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، اسفندیار نظری اظهار کرد: طی سال‌های اخیر گرایش دانش‌آموزان بیش‌تر به سمت رشته‌های نظری بوده اما با توجه به نیاز کشور به تحصیلات فنی و حرفه‌ای تلاش می‌کنیم دانش آموزان را از حوزه نظری به سمت حوزه فنی سوق دهیم.

وی افزود: برابر برنامه ششم توسعه باید 49.26 درصد دانش‌آموزان به فنی و حرفه‌ای و کاردانش و مابقی به رشته نظری هدایت شوند، افزود: در مازندران 4 هزار و 438 مدرسه وجود دارد که در آن 535 هزار دانش آموز در سال تحصیل هستند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران به دو چالش پیش‌روی وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: کمبود نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی آموزش و پرورش استان است.

نظری با بیان اینکه مازندران نیازمند 65 هزار 460 ساعت آموزشی در مدارس است، عنوان کرد: بیشترین چالش نیروی انسانی در حوزه ابتدایی و کاردانش مازندران وجود دارد.

وی چالش دوم آموزش و پرورش را کمبود تجهیزات در مدارس دانست و گفت: آموزش و پرورش مازندران برای تجهیز مدارس نیاز به 15 میلیارد تومان اعتبار دارد که تاکنون 3 میلیارد تومان آن تامین شده است.