۰ نفر

روش پزشکان برای مبارزه با ترس‌های کودکان از دستگاه MRI

۱۸ شهریور ۱۳۹۸، ۱۸:۲۶
کد خبر: 379622
روش پزشکان برای مبارزه با ترس‌های کودکان از دستگاه MRI

بیمارستان‌ها در اغلب موارد مکان‌های ترسناکی برای بزرگسالان هستند ، بنابراین برای کودکان ، شرایط بسیار بدتر است. یکی از دلهره آورترین آزمایش‌هایی که یک بچه می‌تواند انجام دهد ، اسکن MRI است. یک دستگاه بزرگ و با صدای بلند که نشان می‌دهد چه اتفاقی در بدن بیمار می‌افتد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، پزشکان انگلیسی برای کاهش ترس کودکان قبل از مراجعه به اتاق معاینه ، روشهای جالبی  برای کاهش اضطراب کودکان ایجاد کرده اند. آنها مدلهای کوچکی از اسکنرها را  در قالب لگوی اسباب بازی ساخته اند که به کودکان نشان دهند دقیقاً چه اتفاقی در بدن افراد می افتد.

727107_334

بساری از والدین از ین روشها استقبال کرده و می گویند از زمانی که این روشها وارد روند درمانی کودکان شده است شرایط تغییر کرده و متحول شده است. درواقع کودکان اکنون با آرامش بیشتری حاضر به پذیرش شرایط درمان می شوند. همزمان با انتشار تصاویر و توییت هایی درباره این روش حتی برخی گفته اند که بزرگسالان نیز می توانند از این روش و استفاده از لگوها سود ببرند و با کمک این روش با اضطراب خود در دستکاه MRI رو به رو شوند.

یک بزرگسال در این زمینه توییت کرد: "این یک اتفاق عالی است. من به عنوان یک بزرگسال دیروز برای بار چهارم وقت MRI داشتم اما باز هم مضطرب بودم. استفاده از این روش می تواند برای من به عنوان بزرگسال نیز مفید باشد تا بر ترسهای خود غلبه کنم.