۰ نفر

ترافیک در جاده هراز سنگین شد

۱۷ شهریور ۱۳۹۸، ۹:۰۴
کد خبر: 379294
ترافیک در جاده هراز سنگین شد

در حالی که ترافیک روان و آرامش نسبی در بیشتر جاده‌های مازندران گزارش می شود،اما به گفته شاهدان عینی هم اکنون در هر ۲ مسیر رفت و برگشت جاده هراز ترافیک سنگین است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، جاده هراز اصلی‌ترین و نزدیک‌ترین محور مواصلاتی مازندران به پایتخت کشور است که همواره نخستین انتخاب گردشگران و مسافران برای ورود به استان است.

وجود صدها روستای ییلاقی در محورهراز و همچنین کشاورز و دامدار بودن بخش عمده جمعیت شهرستان آمل و بازگشت مردم این شهرستان در ایام تعطیل به مناطق کوهستانی از یک طرف و ورود مسافران از طرف دیگر همواره این محور مواصلاتی را با موج ترافیکی روبرو می کند.

در آستانه تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی نیز شاهد ترافیک سنگین و نیمه سنگین در این محور هستیم در حالی که باقی جاده های کوستانی و مواصلاتی استان در آرامش نسبی به سر می برد.   

کارشناس مدیریت راه راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران صبح یکشنبه اعلام کرد. در حال حاضر بر اساس تصاویر دوربینهای ترافیکی و عوامل راهداری  در محور هراز، حد فاصل گزنک تا امیری و پیچ پرن تا سه راهی چلاو ترافیک سنگین و نیمه سنگین است .

مهدی غلامیان افزود: همچنی ترافیک در جاده هراز در محدوده لاسم تا آب اسک، تونل تکاور تا پنجاب و نوا تا پلیس راه باءیجان پرحجم و تردد به صورت آرام انجام می شود.

وی علت ترافیک سنگین در جاده هراز را تعداد زیاد مسافر و همچنین ۲ بانده بودن برخی نقاط این محور عنوان کرد و گفت: در محدوده های چهار بانده ترافیک چندانی دیده نمی شود و تردد روان است.

این کارشناس راهداری همچنین سفر بومیان به سوی ییلاقات خود را از دیگر دلایل ترافیک سنگین در مسیر خروجی جاده هراز عنوان کرد و گفت: توصیه می شود مسافران در صورت لزوم از محورهای مواصلاتی دیگر استان تردد کنند.

به گفته غلامیان ترافیک در محور کندوان در برخی نقاط پرحجم و کند است اما در مجموع این محور با ترافیکی روان مواجه است.

وی از وجود ترافیک پرحجم در بخشی از محور فیروزکوه خبر داد و افزود: ترافیک در این محور در ورودی و خروجی شهر زیرآب و محدوده کارسالار پرحجم است ولی در دیگر مناطق این محور تردد به صورت روان جریان دارد.

غلامیان وضعیت ترافیکی محور کیاسر را هم تا حدودی عادی توصیف کرد و گفت که در این محور تردد خودروها در حد فاصل تاکام تا شهر ساری پرحجم است ولی در سایر نقاط ترافیک روان و عادی است.

کندوان، هراز و فیروزکوه سه محور اصلی ارتباط مازندران با پایتخت و غرب کشور است و محور کیاسر هم ارتباط این استان را با سمنان برقرار می کند. این محور در عین حال یکی از مهم ترین مسیرهای گردشگری مازندران به شمار می رود.

** توصیه های پلیسی برای امنیت بیشتر

فرمانده پلیس راه مازندران نیز با بیان اینکه به دلیل قرار گیری در آستانه تعطیلات ماه محرم  همزمان در هر ۲ مسیر رفت و برگشت جاده های استان شاهد ترافیک پرحجم هستیم .

سرهنگ علیرضا قدمی گفت: به دلیل حجم بالای تردد، رانندگان باید توجه بیشتری داشته باشند و از اقدام به رانندگی پر خطر خودداری نمایند.

وی افزود: بر این اساس در روزهای آینده شاهد بار ترافیکی سنگین در محور های مواصلاتی مازندران خواهیم بود که لازم است رانندگان و مسافران نکات ایمنی را با جدیت بیشتر رعایت کنند.

سرهنگ قدمی  از رانندگان خواست تا با خواب آلودگی رانندگی نکنند و به هیچ عنوان از کناره خاکی جاده ها ادامه مسیر ندهند و ضوابط راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

وی تعجیل در رسیدن به مقصد و رانندگی هنگام خستگی و خواب آلودگی را دو علت مهم وقوع سوانح رانندگی در جاده های کشور برشمرد و گفت: نکات جزئی اما مهم از جمله حرکت در خط مستقیم و پشت سر هم خودروها سبب می شود تا ترافیک روان شود ولی متاسفانه گاهی برخی از رانندگان با تعجیل از خط مستقیم خارج می شوند و حتی از کناره خاکی جاده حرکت می کنند که این کار نه تنها خطرآفرین است ، بلکه گاهی سبب قفل شدن ترافیک می شود.

حدود ۱۱۰کیلومتر از مسیرجاده ارتباطی هراز از آمل به تهران در حوزه استحفاظی مازندران واقع شده است.

حدود نیمی از مسیر حدود ۱۷۰ کیلومتری جاده کرج - چالوس جزو حوزه استحفاظی شهرستان چالوس است.