۰ نفر

چند و چون خرید کیف و کوله مدرسه

۱۶ شهریور ۱۳۹۸، ۸:۰۵
کد خبر: 379048
چند و چون خرید کیف و کوله مدرسه

کوله های مدرسه در بازار از تنوع خوبی برخوردارند و به راحتی دانش آموزان را مجذوب خود می کنند، اما وقتی قرار است این کوله یا کیف ۹ ماه همراه دانش آموز باشد و کمترین عوارض را برای او داشته باشد باید با دقت زیاد و رعایت اصول و ویژگی هایی انتخاب شود. در ادامه به ویژگی های یک کیف یا کوله مناسب می پردازیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، کیف یا کوله  باید سبک باشد چون خودبه خود با گذاشتن کتاب و دفتر سنگین می شود پس باید وزن قابل تحملی برای دانش آموز داشته باشد،دقت کنید وزن مجاز آن تنها به اندازه 10 تا 15 درصد از وزن دانش آموز است.

کیف باید استحکام لازم را برای حمل وسایل دانش آموز داشته باشد هنگام خرید به دوخت‌ های کیف دقت کنید و از مقاومت کافی محفظه کیف و بندهای آن اطمینان حاصل کنید.

 بهتر است کیف یا کوله جای مخصوصی برای قمقمه یا لیوان داشته باشد ، چرا که اگر قمقمه داخل کیف رها شود ممکن است آب آن سر رود و کتاب‌های دانش آموز را خیس کند.

 بهتر است  جنس آن ضد آب و قابل شست و شو باشد، کیف‌ های برزنتی یا شمعی گزینه‌ های خوبی هستند.

  کیف‌ها و کوله های دارای بند پهن ( 6 سانت یا بیشتر) می‌‌تواند وزن کیف را به طور یکسان  روی شانه‌ها پخش کند ، بندهای کیف هرچه بیشتر  از پنبه پُر باشد شانه‌ های دانش آموز کمتر اذیت می شود. همچنین اگر در قسمت کمر کیف یا کوله  پد کارگذاشته شده باشد باعث کاهش فشار روی کمر شده و دانش آموز سنگینی کوله را کمتر احساس کند.

از خرید کیف‌هایی که یک بند دارند پرهیز کنید، کیف‌ها و کوله‌های تک‌بند که بندشان معمولا از یک سمت بدن بر دوش می‌افتد، در صورت استفاده‌ طولانی‌‌مدت سبب نامتقارن شدن ستون مهره‌ها و احساس درد در نواحی شانه، گردن و کمر می‌شود.

  بهتر است کیف یا کوله چند جیب بزرگ و کوچک داشته باشد.جیب ها می‌ توانند به وسایل دانش آموز نظم دهند و برخی لوازم را همیشه برای او  دم دست داشته باشند.

 بزرگ یا کوچک بودن بیش از اندازه کیف به کمر آسیب می‌ رساند، کیف دقیقاً باید وسط کمر دانش آموز قرار گیرد اگر خیلی آویزان باشد ممکن است از پشت با پاهای او برخورد کند و در صورت  بالا بودن بیش از اندازه نیز به شانه‌ ها فشار وارد می‌ کند.

اندازه و فرم کوله پشتی مدرسه را متناسب با فرم بدن و اندازه بدنی خود دانش آمور انتخاب کنید، طوری که با آن احساس راحتی داشته باشد؛ پهنای کوله نباید از پهنای تنه‌ دانش آموز تجاوز کند.

  در خصوص طرح و رنگ کیف یا کوله اجازه دهید دانش آموز هماهنگ با جنبه‌های شخصیتی خود آن را انتخاب کند.