۰ نفر

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد؛

افزایش موقتی آلاینده ازن در هوای تهران

۱۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۴۴
کد خبر: 378914
افزایش موقتی آلاینده ازن در هوای تهران

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از افزایش موقتی غلظت آلاینده ازن و دمای پایتخت طی روز شنبه (۱۶ شهریور) خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشاندهنده جوی نسبتاً پایدار در ساعات ابتدایی امروز (۱۵ شهریور) است که شرایط را برای تجمع موقتی آلاینده‌ها فراهم می‌کند البته با توجه به کاهش تردد خودروها در این روز تعطیل، این شرایط موقتی خواهد بود.

بر اساس این گزارش، به‌تدریج با افزایش تابش نور خورشید و در دسترس بودن سایر عوامل لازم برای انجام واکنش‌های فتوشیمیایی، در برخی ساعات بعدازظهر بین ساعات ۱۴ تا ۱۸، افزایش نسبی در غلظت آلاینده ازن مشاهده می‌شود که نسبت به روز گذشته از بزرگی نسبتاً بالاتری برخوردار خواهد بود و افت کیفیت هوا در بعضی مناطق شهر تهران را به همراه خواهد داشت.

رفته رفته در شبانگاه (۱۵ شهریور) از میزان ناپایداری جوی کاسته می‌شود و همزمان با افزایش حجم ترافیک در بعضی اوقات، افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها در برخی مناطق پایتخت دور از انتظار نخواهد بود. با تداوم این وضعیت جوی تا صبحگاه فردا (۱۶ شهریور) به همراه ازدیاد تردد خودروها در اولین روز کاری هفته، احتمال می‌رود شرایط برای تجمع موقتی آلاینده‌ها طی برخی ساعات فراهم شود که سبب کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد خواهد شد.

به‌تدریج با رشد ناپایداری روزانه برای برخی ساعات وزش باد در بهبود نسبی کیفیت هوا مؤثر خواهد بود. به همین دلیل انتظار می‌رود برای برخی ساعات شنبه (۱۶ شهریور) افزایش موقتی در غلظت برخی آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق و آلاینده ازن مشاهده شود و شرایط کیفیت هوای برخی مناطق شهر تهران به‌طور موقت در آستانه شرایط نامطلوب کیفیت هوا به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار گیرد البته ناپایداری‌های جوی در طول روز، بهبود وضعیت کیفیت هوای پایتخت را به دنبال خواهد داشت و دما نیز تا روز آینده روند افزایشی خواهد داشت.

بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۵ و در شرایط سالم بود. این شاخص هم‌اکنون ۸۱ و در شرایط سالم قرار دارد.