۰ نفر

کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشور

۱۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۱۸
کد خبر: 378901
کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشور

بنابر پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، دمای نوار شمالی کشور در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده ۴ تا ۶ درجه کاهش می‌یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی برای امروز بارش باران را برای گیلان، بخشی از مناطق مازندران، شرق اردبیل پیش‌بینی کرد و گفت: بعد از ظهر امروز رگبار، باران و گاهی رعد و برق را در شمال آذربایجان شرقی و اردبیل شاهد خواهیم بود.

به گفته گودرزی، روز شنبه بارش در نیمه شمالی استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی تقویت می‌شود و به تدریج این شرایط در ساعات بعدازظهر به استان‌های اردبیل و گیلان نیز گسترش می‌یابد. یکشنبه علاوه بر تداوم بارش‌ها در مناطقی که گفته شد، بارندگی به مناطق ساحلی استان مازندران هم می‌رسد.

روز دوشنبه بارش برای شمال غرب کم می شود ولی به طور پراکنده در گیلان، شرق اردبیل و غرب مازندران ادامه خواهد یافت و روز سه شنبه آسمان در اغلب مناطق کشور صاف می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین برای روزهای یکشنبه و دوشنبه در نوار شمالی کشور کاهش محسوس ۴ تا ۶ درجه ای دما را پیش‌بینی کرد.

شهرکرد و همدان به ترتیب با دمای ۵ و ۹ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین مراکز استان و اهواز با دمای ۴۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مرکز استان در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

-وضعیت آب و هوای پایتخت

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، امروز آسمان تهران صاف تا کمی ابری بوده و بیشینه و کمینه دمای آن به ترتیب به ۳۲ و ۲۱ درجه می‌رسد.