۰ نفر

اولتیماتوم سردار کمالی به مشمولان غایب:

«سربازی» تنها گزینه موجود است

۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۹:۰۷
کد خبر: 378119
«سربازی» تنها گزینه موجود است

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مشمولان غایب به امید اجرای طرح و برنامه‌ای در آینده نباشند؛ هیچ راهی به جز انجام خدمت سربازی وجود ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح  در خصوص گزینه‌های موجود برای تعیین تکلیف وضعیت مشمولان غایب اظهار داشت: برای مشمولان غایب هیچ راهی به جز معرفی و انجام خدمت سربازی نمانده است و باید تأکید کنم که تنها راهی که وجود دارد این است که خدمت سربازی خود را انجام دهند.

وی با اعلام اینکه مشمولان غایب نباید به امید اجرای طرح و برنامه‌ای همچون پرداخت جریمه غیبت سربازی در آینده باشند، تصریح کرد: دیگر طرحی به نام جریمه مشمولان غایب وجود ندارد؛ پس باید این دسته از مشمولان، وضعیت سربازی خود را تعیین تکلیف کرده و به سربازی اعزام شوند در غیر این صورت محدودیت‌های اجتماعی در خصوص آنها اعمال خواهد شد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و سازمان وظیفه عمومی در خصوص اجرای جدی و شدیدتر قوانین و مقررات در مورد مشمولان غایب، بسیج شده‌اند، به اظهارات اخیر فرمانده ناجا پرداخت و گفت: اخیرا سردار اشتری فرمودند که باید برخورد با مشمولان غایب در اولویت کاری قرار گیرد؛ بنابراین محدودیت‌های اجتماعی با شدت بیشتری پیگیری می‌شود که از آن جمله ممنوعیت استخدام، ممنوعیت دریافت وام و مستمری و ممنوعیت تشکیل شرکت و دفاتر است.

وی افزود: ممنوعیت به کارگیری این دسته از افراد در شرکت‌ها، دفاتر، فروشگاه‌ها از جمله دیگرمحدودیت‌هاست که با صنوف نیز هماهنگی لازم انجام شده تا نسبت به اجرا و اعمال آن همکاری لازم انجام شود.

کمالی  به شناسایی و دستگیری مشمولان غایب پرداخت و گفت:‌ این امر با شدت و حدت بیشتری در دستور کار است.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به دیگر پرسش در این خصوص که افرادی که در طرح جریمه مشمولان غایب ثبت‌نام کرده و آن را دنبال نکرده‌اند، وضعیت‌شان چه می‌شود؟گفت: این دسته از افراد تا پایان سال باید جریمه غیبت سربازی خود را پرداخت کنند در غیر آن صورت آن مقدار از پولی که پرداخت کرده‌اند ضبط خواهد شد و باید به سربازی هم بروند.