۰ نفر

شهرت غذای برزیلی در بین مردم جهان برای چیست؟

۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۰:۵۴
کد خبر: 378078
شهرت غذای برزیلی در بین مردم جهان برای چیست؟

برزیل کشوری است که به واسطه فوتبال و جذابیت‌های گردشگری خود بین گردشگران جهانی شهرت پیدا کرده که یکی از این جذابیت‌ها غذاهایی است که در این کشور طبخ می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، برزیل یکی از کشورهای آمریکای جنوبی است که وجود نژادها و فرهنگ‌های مختلف در این منطقه باعث شده غذاهای آن نیز از تنوع بالایی برخوردار شود. غذاهای کشور برزیل یادآور سنت‌‎های سرزمین‌هایی از جمله آفریقا، ژاپن و پرتغال است.

شاید یکی از دلایل شهرت غذای برزیلی در بین مردم جهان حضور و تنوع بی‌شمار موادغذایی در آشپزی برزیلی است که می‌تواند مهم‌ترین دلیل در کیفیت رنگ، عطر ویژه و طعم بی‌نظیر غذاهای طبخ شده در این کشور باشد.

پاستیس (Pasteis) یکی از غذاهای برزیلی است که از غذاهای کشور ژاپن تاثیر گرفته است. پاستیس پس از تهیه خمیر و پر کردن آن با گوشت، پنیر موزارلا، میگو یا موز و شکلات در روغن سرخ می‌شود که هم حجم کمی دارد و هم غذایی بسیار سبک است و بیشتر در شهر سائوپائولو طرفدار دارد.

مردم کشور برزیل نیز مانند مردم کشور ما علاقه‌ خاصی به کباب دارند و در پخت این فرآورده گوشتی از مهارت خاصی برخوردارند. پیکانا (Picanha) نام نوعی از غذا در برزیل است که از فرهنگ گاوچران‌های جنوب برزیل گرفته شده است.

در طبخ این گوشت یک لایه ضخیم چربی دور گوشت پیچانده می‌شود و بعد آن را کباب می‌کنند. به این ترتیب چربی دور گوشت کاملا سوخته و گوشت داخلی کاملا مغزپخت و دودی می‌شود.

لبنان نیز یکی از کشورهایی است که فرهنگ غذایی  برزیلی‌ها از آن الگو گرفته است؛ کیبی (Kibe) یکی از غذاهایی است که در برزیل اصالت لبنانی دارد. کیبی نوعی کباب چوبی کوچک گوشت است که از ترکیب گوشت گاو یا گوسفند چرخ‌کرده و بلغور گندم تهیه می‌شود. این غذا با ترکیبی از سبزی‌های معطر و ادویه‌ها مزه‌دار شده و بیشتر به حالت سرخ شده سرو می‌شود.

فیجودا (Feijoada) خورشی لذیذ است که اغلب به عنوان غذای ملی کشور برزیل شناخته می‌شود، این غذا از لوبیای سیاه و تکه‌های گوشت قرمز تهیه می‌شود و ریشه‌ای پرتغالی دارد. فیجودا در دوران استعمار برزیل توسط پرتغالی‌ها به سبد غذایی برزیلی‌ها اضافه شده و هر منطقه‌ای روش خاصی برای پخت آن دارد.

یکی دیگر از غذاهای محبوب مردم برزیل باکالو (Bacalhao) نام دارد که عمدتا از ماهی کاد نمک‌سود شده تشکیل می‌شود و یکی دیگر از یادگاری‌های دوران استعمار برزیل توسط پرتغالی‌هاست. این غذا به همراه زیتون، پیاز، سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی تهیه می‌شود و معمولا از غذاهای ویژه کریسمس و تعطیلات محسوب می‌شود.

غذاهای دریایی نیز در برزیل طرفداران خاص خود را دارد. موککا (Moqueca) غذایی است که با ماهی یا میگو تهیه می‌شود و در پخت آن از شیر نارگیل، گشنیز، گوجه، پیاز و روغن نخل استفاده می‌شود. موککا مخصوص ایالت باهیا در شمال شرقی برزیل است که در مناطق دیگر روش پخت متفاوتی دارد.

آکاراجه (Acaraje) یکی دیگر از خوراکی‌های محبوب برزیلی‌هاست که ریشه‌ای آفریقایی دارد. این غذا از ترکیب لوبیا سیاه پخته شده با پیاز و مواد دیگر تهیه شده و در روغن فراوان سرخ می‌شود. مردم برزیل آکاراجه را بیشتر با موادی تند مانند واتاپا که ترکیبی از نان، مغزیجات، میگو، سبزیجات و فلفل است پر می‌کنند.