۰ نفر

6 شغل پیشنهادی برای تابستان

۲۷ مرداد ۱۳۹۸، ۹:۲۸
کد خبر: 374399
6 شغل پیشنهادی برای تابستان

مهم ترین مسئله برای نوجوان شما به عنوان جوینده کار یا فعالیتی خاص، توجه به علایق و تمایلات است. به فرزند خود کمک کنید چیزی را بیابد که دوست دارد انجام دهد و شامل فعالیت هایی باشد که وی را هیجان زده کند تا هر روز به آن برگردد و دوباره آن را انجام دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، فرصت ها و موقعیت هایی را امتحان کنید که در دسترس هستند و آن چه را که از آن موقعیت می خواهید به دست بیاورید را تامین می کنند.

۱. شست و شوی اتومبیل: حداقل در طول سه ماه تابستان  به جای هزینه کردن برای کارواش یا چندین ساعت وقت گذاشتن برای شست‌و‌شو و تمیز کردن اتومبیل، می توانید به فرزندتان پیشنهاد دهید در ازای دریافت مبلغی پول این کار را برای شما انجام دهد. هم در وقت شما صرفه جویی می شود و می توانید آن زمان را به کارهای مهم تری اختصاص دهید ، هم فرزندتان سرگرم می شود و هم این که پولی بابت زحماتش دریافت می کند.

۲. طراحی: برخی از نوجوانان استعداد و علاقه خاصی به طراحی در زمینه های مختلف دارند مثل طراحی کارت های تولد، عروسی، کاری، دکوراسیون خانه، لباس، بک گراند ( پس زمینه صفحه گوشی همراه) و.....حتی می توانند از طراحی های خود پی دی اف تهیه کنند تا دیگران بتوانند با پرداخت اندکی پول آن را دانلود کنند . تهیه پی دی اف هم هزینه‌های‌تان را کمتر می کند و هم روند کار را برای مشتری سریع تر می کند.

۳. مسئول کتابخانه : اگر فرزند شما به این کار علاقه مند است و خود دوستدار کتاب و کتاب‌خوانی است قرار نیست حتما بتواند مسئول یک کتابخانه معتبر محلی شود زیرا که همه می دانیم یافتن چنین شغل رسمی برای یک نوجوان کم سن و سال آسان نیست اما این هم دلیل نمی شود که نتواند این کار را بکند. او می تواند در بین اعضای خانواده، اقوام و آشنایان، دوستان و هم کلاسی هایش ، کتابخانه ای پر از کتاب های مختلف ، مجلات و فیلم های متفاوت در هر ژانر برای خود دایر کند و به تمام افراد علاقه مند، آنها را در ازای مبلغی کمتر امانت دهد.‌به دلیل هزینه پایین تر ، این کار حتما با استقبال خوبی رو به رو خواهد شد.

۴.‌آشپزی:  می توانید در برخی روزهای هفته آشپزی های ساده با درست کردن کیک و دسر برای برخی مناسبت های خانوادگی را به فرزندتان بسپارید و با قرار دادن دستمزدی برای وی ، لذت آشپزی را برایش دو چندان ‌کنید.

۵. خرید کردن: در طول تابستان که بچه ها مدرسه نمی روند و تعطیلند، مادر خانواده می تواند با فرستادن کودک یا نوجوان به خرید، بخشی از وظایف خانه مثل خرید کردن را به عهده او بگذارد.او می تواند مسیرهای نزدیک را پیاده و مسیرهای دورتر را با دوچرخه رفت و آمد کند و اگر برای این کار دستمزد هم  در نظر بگیرید ، دیگر این، کاری خسته کننده برای نوجوان‌تان نخواهد بود.

۶. نمایش برای کودکان: این کار بسیار مناسب نوجوانانی است که به سر و کله زدن با کودکان علاقه  دارند. مثلا در طول یک مهمانی یا در مراسم تولد بچه ها ، فرزند بزرگ‌تر شما می تواند یک لباس مبدل یا همان تن پوش عروسکی بپوشد و با اجرای چند حرکت ساده نمایشی آن ها را سرگرم کند.