۰ نفر

افزایش تدریجی دما برای سواحل شمالی کشور از فردا

۲۲ مرداد ۱۳۹۸، ۸:۲۴
کد خبر: 373195
افزایش تدریجی دما برای سواحل شمالی کشور از فردا

یک کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: از فردا چهارشنبه افزایش تدریجی دما را برای سواحل شمالی کشور خواهیم داشت که این افزایش می‌تواند تا پنج درجه سانتی‌گراد باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «امین حسین نقشینه» صبح سه‌شنبه گفت: امروز سه‌شنبه برای سواحل دریای خزر در استان مازندران و گیلان و همچنین شرق استان اردبیل بارش باران و وزش باد رخ می‌دهد؛ برای برخی نواحی شمال غرب و غرب ارتفاعات البرز در شمال استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های لرستان، مرکزی ، غرب اصفهان، چهار محال بختیاری، شمال خوزستان و همچنین برای غرب هرمزگان و جنوب شرق فارس، رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

وی افزود: این رگبارها می‌توانند در ابعاد کوچک باشند اما در این نواحی به صورت پراکنده است و می‌تواند همراه با رعد و برق و وزش باد شدید باشند؛ فردا چهارشنبه تا جمعه نواحی شمال غرب، غرب دامنه‌های زاگرس مرکزی، بخش‌هایی از هرمزگان و جنوب شرق فارس و جنوب کرمان افزایش ابر و بارش باران را خواهیم داشت که گاهی به صورت رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید است و در سواحل غربی خزر و ارتفاعات البرز مرکزی به صورت بارش پراکنده خواهد بود.

هشدار و اخطار برای نواحی شرقی کشور

نقشینه گفت: در پنج روز آینده به ویژه امروز و فردا برای نواحی سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی و نوار شرقی کرمان، اختلال در حمل و نقل جاده‌ای بر اثر کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهیم داشت و همچنین در این مدت برای شمال یزد، شرق کرمان، شمال شرق اصفهان و قم، باد شدید در این مناطق مستعد خیزش گرد و خاک خواهد بود و موجب کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

افزایش تدریجی دما از فردا

این کارشناس هواشناسی افزود: از فردا چهارشنبه برای سواحل شمالی کشور افزایش تدریجی دما را خواهیم داشت که می‌تواند تا ۵ درجه باشد. امروز نواحی غربی دریای خزر مواج خواهد بود. این افزایش دما برای تهران در روز جمعه و شنبه رخ می‌دهد که دو درجه خواهد بود، یعنی در سه روز آینده بیشینه دمای هوا در تهران ۳۴ درجه سانتی‌گراد خواهد بود اما در جمعه و شنبه بیشنیه دمای پایتخت به ۳۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. تبریز پنجشنبه و جمعه دو درجه افزایش دما خواهد داشت و دمای هوای مشهد در روزهای شنبه و یکشنبه سه درجه افزایش خواهد یافت.

نقشینه در مورد تهران نیز گفت: امروز آسمان پایتخت کمی تا قسمتی ابری است و بعدازظهر افزایش ابر را خواهد داشت؛ همچنین در ارتفاعات تهران بارش پراکنده رخ می‌دهد و احتمال بارش در برخی نواحی وجود دارد. بیشینه دمای تهران امروز در مهرآباد ۳۴ درجه سانتی‌گراد و کمینه دمای تهران ۲۴ درجه سانتی‌گراد گزارش شده‌است اما در شمیرانات بیشینه ۳۴ و کمینه ۲۲ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

وی همچنین در مورد گرم‌ترین و سردترین نقاط کشور نیز گفت: امروز اهواز با ۵۰ درجه سانتی‌گراد گرمترین و اردبیل و شهرکرد با کمینه دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد سردترین نقاط کشور هستند.