۰ نفر

فرآیند اعلام نتایج آزمون استخدام مشاغل آتش‌نشانی

۱۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۴۲
کد خبر: 372174
فرآیند اعلام نتایج آزمون استخدام مشاغل آتش‌نشانی

مدیر مرکز آزمون جهاد دانشگاهی با اعلام جزئیات فرآیند برگزاری آزمون استخدام مشاغل پیمانی آتش‌نشانی و فرآیند اعلام نتایج، خاطرنشان کرد: در مجموع از بین ۱۰۶ هزار داوطلب شرکت در آزمون، ۷۳۴ خانم برای عنوان شغلی کارشناس آتش‌نشان و برخی دیگر از عناوین ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  با بیان اینکه آزمون استخدام مشاغل پیمانی آتش‌نشانی به صورت همزمان در سراسر کشور روز جمعه ۱۸ مرداد ساعت ۹ صبح برگزار می‌شود، اظهار کرد: داوطلبان برای شروع فرآیند آزمون باید از ساعت ۷ صبح به حوزه‌های محل آزمون مراجعه کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه چاپ کارت شرکت در آزمون از روز یکشنبه هفته جاری (۱۳ مرداد) شروع شده و با توجه به آنکه تعدادی از داوطلبان هنوز کارت شرکت در آزمون را پرینت نگرفته‌اند، این داوطلبان بایستی حتماً قبل از روز جمعه به سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس hrtc.ir مراجعه کرده و کارت شرکت در آزمون خود را پرینت بگیرند. همچنین اگر هر گونه مغایرتی در مشخصات و اطلاعات موجود در کارت آزمون وجود داشت، بایستی به باجه‌های رفع نقص، که آدرس این باجه‌ها نیز در  سایت فوق درج شده، مراجعه و نسبت به رفع مغایرت اقدام کنند.

مدیر مرکز آزمون جهاد دانشگاهی تأکید کرد: داوطلبان در روز آزمون حتماً باید کارت شرکت در آزمون را به اضافه کارت ملی یا شناسنامه عکسدار همراه داشته باشند و کارت شرکت در آزمون را به وسیله یک سنجاق به لباس خود الصاق کنند. این در حالی است که هیچ‌گونه مدرک شناسایی دیگری غیر از کارت ملی یا شناسنامه عکس‌دار قابل قبول نخواهد بود.

آشنا با اشاره به اینکه تعداد سوالات آزمون مجموع ۱۶۵ سوال شامل ۱۰۵ سوال عمومی و ۶۰ سوال اختصاصی است، گفت: داوطلبان ۱۸۰ دقیقه برای پاسخگویی به این سوالات زمان دارند و زمان آزمون از ۹ صبح تا ۱۲ ظهر خواهد بود؛ افراد حتماً باید محل حوزه آزمون و مسیر رفتن به آن را شناسایی کنند برای آنکه با تاخیر به محل آزمون نرسند. همچنین باید به مراتبی که برای شرکت در آزمون نیاز است، توجه کامل داشته باشند.

وی سپس به زمان اعلام نتایج پرداخت و گفت: نتایج مرحله اول آزمون و اسامی پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت چند هفته بعد از آزمون کتبی اعلام خواهد شد و پس از آن افراد باید برای تکمیل مدارک مراجعه کنند. داوطلبان باید اصل مدارکی را که اظهار کرده‌اند، به محل‌هایی که مجدداً در سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی اعلام خواهد شد، تحویل دهند. این مدارک شامل مدرک تحصیلی، مدرک پایان خدمت، مدرک مربوط به سهمیه، عکس، کپی شناسنامه و ... خواهد بود که اصل تمام آن‌ها باید ارائه شود.

مدیر مرکز آزمون جهاد دانشگاهی اضافه کرد: بعد از اینکه تکمیل مدارک انجام شد، افرادی که مدارک آن‌ها تایید شده برای آزمون عملی معرفی می‌شوند که برنامه مراجعه برای آزمون عملی نیز متعاقباً بر روی سایت اعلام می‌شود و بر این اساس مشخص شده افراد در چه استان‌هایی باید به کدام محل‌ها برای آزمون عملی مراجعه کنند. بعد از برگزاری آزمون عملی و زمانی که امتیازات آزمون عملی افراد مشخص می‌شود، نتیجه آزمون عملی و آزمون کتبی با همدیگر محاسبه شده و نتیجه نهایی افراد بر روی پروفایل آن‌ها به ایشان اعلام خواهد شد.

آشنا با بیان اینکه نمی‌توان زمان دقیقی را برای اعلام نتایج نهایی اعلام کرد، گفت: در بعضی از استان‌ها از جمله خراسان رضوی حدود ۷۰۰ نفر استخدامی داریم که بایستی از سه برابر این ظرفیت آزمون عملی گرفته شود که مجموع آنها ۲۱۰۰ نفر خواهد بود. بدین ترتیب باید حوزه‌ها اعلام کنند که از چند نفر در روز آزمون می‌گیرند و چقدر زمان می‌برد تا تعداد این افراد به پایان برسد.

وی سپس به موارد آزمون عملی استخدام مشاغل پیمانی آتش نشانی پرداخت و توضیح داد: با توجه به اینکه محل‌های انجام آزمون محل‌های مشخصی از جمله سالن‌های تربیت بدنی و ... خواهد بود، این موارد ارزیابی آمادگی جسمانی برای افراد، تست‌های عمومی همچون پرش، دو، درازنشست، بارفیکس و تست انعطاف و از جمله موارد تخصصی آزمون نیز حمل خاموش کننده‌های آتش در مسیرهای مشخص است. همچنین تست قدرت بالاتنه، معاینات پزشکی شامل بینایی سنجی، شنوایی سنجی، آزمایش خون و تست تشخیص روانی نیز از جمله موارد آزمون عملی خواهد بود.

مدیر مرکز آزمون جهاد دانشگاهی در پایان با بیان اینکه در برخی استان‌ها خانم‌ها نیز در عنوان شغلی کارشناس آتشنشان برای شرکت در آزمون ثبت نام کرده‌اند، اظهار کرد:البته در بعضی رشته‌های دیگر هم پذیرش داوطلب خانم داشته‌ایم. در استان‌های تهران، فارس، اصفهان خانم‌ها در آزمون شرکت کرده‌اند و در مجموع از بین ۱۰۶ هزار نفر داوطلب، ۷۳۴ نفر خانم برای شرکت در آزمون ثبت نام کردند.