۰ نفر

مشکل کمبود کاغذ در کشور رفع شده است

۱۵ مرداد ۱۳۹۸، ۲۲:۵۶
کد خبر: 371854
مشکل کمبود کاغذ در کشور رفع شده است

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امروز کمبود کاغذ در کشور وجود ندارد و با تدابیر اندیشیده شده از سوی این وزارتخانه ، مشکل کمبود کاغذ رفع شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سید محمد رضا دربندی شامگاه سه شنبه بمناسبت روز خبرنگار در نشست خبری با اصحاب رسانه در رشت افزود:مسئولیت ورود و توزیع کاغذ از مهرماه گذشته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار و ۱۳ هزار تن کاغذ وارد شد که تا بیستم اردیبهشت ماه امسال، یک هزار و ۵۸۴نشریه از آن بهره مند شدند.
وی تصریح کرد : پرداخت یارانه کاغذ به مطبوعات ساماندهی شده و به مدت دوسال است که خبرگزاری ها و پایگاه های خبری نیز از این یارانه بهره مند می شوند.
دربندی اضافه کرد: غیر خصوصی ها یارانه نمی گیرند و به نشریات محلی توجه ویژه ای در این خصوص شده است.
وی همچنین با اشاره به این موضوع که مدت دوسال است از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روزنامه ای تعطیل نشده ، گفت: این اقدام در راستای اهتمام به شعار پیشگیری قبل از درمان میسر شده است.
وی در خصوص بهره مندی خبرنگاران از اینترنت بدون فیلتر نیز توضیح داد: بهره مندی از این نوع اینترنت بهمن ماه سال گدشته بنا بدلایلی قطع شد اما مدت یکماه است که این موضوع بار دیگر پی گرفته شده و خانه مطبوعات استان ها می توانند اندک اندک معرفی افراد برای بهره مندی از این مزیت را شروع کنند.
دربندی بیمه خبرنگاران، ارائه اینترنت بدون فیلتر ، مشاوره حقوقی بیمه ای و مالیاتی، ساده سازی صدور کارت خبرنگاری ، ساماندهی پرداخت یارانه، تکریم ارباب رجوع و... را از رویکردهای این وزارتخانه در راستای توجه به بدنه اصلی رسانه یعنی خبرنگاران عنوان کرد.
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه بیان کرد : طی چهار دهه گذشته، ۱۱هزار و ۴۰۰ مجوز صادر شده که پنج هزار و ۷۰۰ نشریه فعال هستند و ازین تعداد چهار هزار و یکصد نشریه مکتوب هستند.