۰ نفر

سنت خونین دانمارکی‎ها جزایر فارو را سرخ کرد +عکس

۱۴ مرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۴۵
کد خبر: 371549
سنت خونین دانمارکی‎ها جزایر فارو را سرخ کرد +عکس

اگر از افراد دل نازک یا طرفدار حقوق حیوانات محسوب می‌شوید بهتر است از دیدن تصاویر یا خواندن ادامه این گزارش اجتناب کنید چرا که به رسمی خونین در دانمارک می‌پردازد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، اگرچه در سراسر جهان تلاش می شود موضوع احترام به حقوق حیوانات به موضوعی جدی تبدیل شود، اما به نظر می رسد برخی رسوم مردم اسکاندیناوی مانع تحقق این هدف است.

706422_258

متاسفانه کشتار نهنگ ها یک سنت قدیمی اسکاندیناوی است. بر اساس این سنت قدیمی سالانه تعداد زیادی از ‌نهنگ‌های پهلو سفید آتلانتیکی در جزایر فارو در کشور دانمارک کشته می‌شوند. تخمین زده می شود در سه دهه  گذشته حداقل شش میلیون نهنگ به این شیوه قتل عام شده‌اند.

706423_751

فارو نام جزایر هجده گانه‌ای در شمال اروپا و منطقه اسکاندیناوی، بین دریای نروژ و اقیانوس اطلس شمالی است. امسال نیز مثل هر سال تعداد زیادی از نهنگ ها در یک اقدام گروهی قربانی شدند و نکته تامل برانگیز ماجرا حضور پرشمار گردشگران خارجی و داخلی برای تماشای این سنت بود.

706424_549

صحنه های این قتل عام به غایت دردناک و مشمئز کننده بود برای مثال گوشت و خون نهنگ ها دریا را سرخ کرده بود و حتی یک جنین متولد نشده نهنگ از رحم مادرش بیرون کشیده شده بود اما گردشگران با فاصله ای بسیار کم این تصاویر را می دیدند و حتی هیجان زده شده بودند. بین گردشگران همه گروههای سنی و حتی کودکان نیز حضور داشتند.

706425_836

در حالی که فارونی ها ادعا می کنند که این عمل قانونی است اما گروههای طرفدار حقوق حیوانات معتقدند این یک توحش نابخشودنی محسوب می شود.

706426_928

بر اساس اطلاعات ثبت شده دولتی این دهمین باری است که طی سال جاری قتل عام گروهی نهنگ ها در منطقه رخ می دهد. نکته عجیب این است که اهالی منطقه به هیچ قیمت حاضر از پا پس کشیدن از عقاید خود نیستند. برای مثال در سپتامبر سال 2018 ، موسسه  ای خیریه برای مدت 10 سال متوالی بدون شکار نهنگ به جزایر فارو (920،000 پوند ؛ 1.1 میلیون دلار) پیشنهاد داد. اما اهالی جزیره در این مورد به توافق نرسیدند و شکار ادامه پیدا کرد.