۰ نفر

ساخت پهپاد شبیه به خفاش +تصاویر

۱۰ مرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۴۳
کد خبر: 370665
ساخت پهپاد شبیه به خفاش +تصاویر

قرار است نسل جدیدی از پهپادها وارد بازار شود که طراحی آنها از پرنده‌های چابک الهام گرفته شده است.

به گزارش دیلی‌میل، هواپیماهای بدون سرنشین Ultralight می‌توانند داده‌های آب و هوا را جمع‌آوری کنند و بر ترافیک نظارت کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در ایالات متحده، ultralights به عنوان وسایل نقلیه مافوق صوت و نه به عنوان هواپیما توصیف می‌شود؛ آنها نیازی به ثبت نام ندارند و همچنین خلبان ملزم به داشتن گواهینامه خلبانی نیست. 

این هواپیمای بودن سرنشین توسط محقق دانشگاه شمال شرقی بوستون توسعه داده شده است؛ در این دستگاه از توانایی خفاش برای ترسیم بال‌های آن به اشکال مختلف الهام گرفته شده است.

هواپیماهای بدون سرنشین اغلب به هلی‌کوپترها یا هواپیماها شباهت دارند اما اکنون محققان از پرندگان، خفاش‌ها و حشرات برای طراحی آنها الهام می‌گیرند.

چابکی هواپیماهای بدون سرنشین Ultralight نیز به پرنده‌ها شباهت دارد؛ علیرضا رمضان، روباتیست دانشگاه شمال شرقی بوستون، پس از مطالعه طبیعت، این پهپاد  جدید را ابداع کرده و امیدوار است که روزی بتواند با گرده افشانی محصولات زراعی، جمع آوری داده‌های آب و هوا و نظارت بر ترافیک، به منظور ارتقاء زندگی مدرن  این پهپاد مورد استفاده قرار گیرد.

وزن پهپاد جدیدی که توسط این محقق ابداع شده تنها 93 گرم است و می‌تواند به سهولت پرواز کند.

هواپیماهای بدون سرنشین جدید هنوز در مرحله اولیه قرار دارند، اما قرار است تا چند سال آینده به منظور استفاده شخصی یا تجاری وارد بازار شوند.

16

17

18

ابداع علیرضا رمضان در مجله  Science Robotics به همراه مقاله آن ثبت و منتشر شد.