۰ نفر

مروری بر جنجالی‌ترین پرونده آدم ربایی در سال 1973

۹ مرداد ۱۳۹۸، ۲۲:۱۲
کد خبر: 370439
مروری بر جنجالی‌ترین پرونده آدم ربایی در سال 1973

در سال 1973 ، دو مرد وارد یک دفتر کلانتری و مدعی شدند که توسط موجودات فضایی ربوده شده‌اند و با شکنجه و گرسنگی دست و پنجه نرم کرده‌اند. پرونده‌ای که به سرعت جنجالی شد و پای رسانه‌ها و پژوهشگران بین المللی نیز به آن باز شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، این دو مرد که چارلز هیکسون و کالوین پارکر نام داشتند ادعا کردند که در حالی که در نزدیکی پاساکاگولا ، می سی سی پی ماهیگیری می کردند، توسط بیگانگان ربوده شده اند. این حادثه توجه چشمگیر رسانه های گروهی را به خود جلب کرد.

شامگاه 11 اکتبر سال 1973 ، چارلز هیکسون 42 ساله و کالوین پارکر 19 ساله به شهر جکسون و دفتر کلانتر می سی سی پی رفته و گفتند که آنها در حال صید از اسکله در ساحل غربی رودخانه پاسکاگولا بودند که ناگهان صداهایی بلند شنیده اند و متوجه سه موجود فرا زمینی با چشم های غیرعادی و چشمک زن در وسط سری بیضی شکل شده اند. بر اساس سخنان آنان این موجودات ابعادی غیرطبیعی و حود 30 تا 40 پا طول و 8 تا 10 پا عرض داشتند.

هر دو نفر مدعی شدند در هنگام مواجهه با این موجودات اسرار آمیز هشیار بودند اما بدنشان فلج شده بوده و قادر به حرکت نبوده اند. آنها ادامه داده اند که این سه موجود آنها را روی یک شیء پرنده قرار داند و سپس تحت آزمایش قرار دادند.

طی روزها ی بعدی، پاسکاگولا مرکز یک خبر بین المللی بود و شهر با حضور خبرنگاران پر شد. جیمز هاردر از سازمان تحقیقات هوایی و پدیده های هوایی و جی آلن هینک با این دو مرد مصاحبه کردند. هاردر سعی در هیپنوتیزم کردن آنها داشت و نتیجه گرفت که هیکسون و پارکر "یک پدیده فرازمینی" را تجربه کردند ، در حالی که هینک معتقد بود که آنها "یک تجربه بسیار واقعی وترسناک" داشته اند.

مدتی بعد هیکسون در برنامه های بحث و گفتگوی فرازمینی  ظاهر شد ، به سخنرانی و مصاحبه پرداخت و در سال 1983 یک کتاب در این خصوص نوشت. در سال 1974 ، هیکسون ادعا کرد برخوردهای دیگری با فضایی ها داشته و فضایی ها به وی تذکر داده اند که رفتاری دوستانه داشته باشد. او در سال 1993 شرکتی به نام UFO Investigations را تاسیس کرد تا داستان های تلویزیونی درباره UFO ها تولید کند. چارلز هیکسون در سن 80 سالگی در 9 سپتامبر 2011 درگذشت.

اما آیا این ادعاها حقیقت داشت؟ سالها بعد از این جنجالها، فیلیپ جی کلاس ، روزنامه نگار حوزه هوا فضا که در خصوص پدیده های فرازمینی شکاک است، در داستان هیکسون "اختلاف نظر" پیدا کرد. وقتی هیکسون امتحان پلی گرافی(دروغ سنجی) را گرفت ، بازرس مشخص کرد که هیکسون به داستان آدم ربایی ایمان دارد و در این زمینه صادق است. اما کلاس معتقد است که این آزمایش توسط یک اپراتور "بی تجربه" انجام شده است و اینکه هیکسون از گرفتن یک مورد دیگر توسط یک اپراتور پلیس با تجربه تر خودداری کرد.

 کلاس به این نتیجه رسید که پرونده براساس این اختلافات و موارد دیگر احمقانه و یک دروغ بزرگ بوده است. این محقق شکاک  نوشت که رفتارهای هیکسون "سوال برانگیز" بوده است و او وقتی بعداً در برنامه های تلویزیونی ظاهر شد ، داستان خود را تغییر داده و شاخ و برگ داده است.