۰ نفر

آخرین وضعیت 10 خدمه کشتی ایران بستری در روسیه

۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱:۳۶
کد خبر: 370226
آخرین وضعیت 10 خدمه کشتی ایران بستری در روسیه

سرپرست کنسولی ایران در آستراخان روسیه اعلام کرد که هیچ خطری 10 تن از خدمه کشتی ایرانی مسموم شده در این شهر بندری را تهدید نمی کند و حال عمومی این افراد خوب است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بهروز مختاری شامگاه سه شنبه افزود: ساعت 23 دیشب مطلع شدیم که تعدادی از کارکنان یک کشتی ایرانی در بندر آستراخان روسیه به بیمارستان منتقل شده اند.

وی افزود: بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه، کنسول ایران راهی بیمارستان شد و مطلع شدیم که 10 تن از کارکنان کشتی ایران به دلیل عفونت حاد بستری شده اند.

مختاری ادامه داد: مقامات بیمارستان با بیان اینکه خطر برطرف شده است، اعلام کردند که افراد تحت درمان قرار دارند و پیش از مرخص شدن از بیمارستان، باید منبع بیماری مشخص شود.

وی گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته اکنون حال عمومی افراد بستری شده خوب است اما هیچ کدام از آنها مرخص نشده اند و مسئولان بیمارستان در حال تحلیل و آزمایش های بالینی هستند تا دلیل حادثه را بیابند.

سرپرست کنسولی ایران در آستراخان اضافه کرد: حال عمومی افراد بستری شده خوب است و گزارش نگران کننده ای در این زمینه وجود ندارد اما روند پزشکی در روسیه طولانی و پیچیده است و پس از مشخص شدن دلایل این حادثه، خدمه ایرانی از بیمارستان مرخص می شوند.

گفتنی است، سازمان حمایت از مصرف کنندگان استان آستراخان روسیه (روس پاتربنادزور) امروز سه شنبه از مسموم شدن 10 خدمه یک کشتی ایرانی در بندر آستراخان روسیه و بستری شدن آنها در بیمارستان خبر داد.

دفتر مطبوعاتی روس پاتربنادزور امروز سه شنبه در گزارشی که در سایت این سازمان منتشر شد، اعلام کرد: ملوانان ایرانی مبتلا به بیماری عفونی روده شده اند و در زمان حاضر معالجه آنها جریان دارد.

در گزارش گفته شده است: امروز در بین خدمه کشتی تینا تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران که در لنگرگاه مرکزی بندر آستراخان لنگر انداخته است بیماری عفونی شدید روده گزارش شد.

همه بیماران ایرانی در زمان حاضر در بخش بیماری های عفونی بیمارستان آستراخان قرار دارند و در زمان حاضر در کانون شیوع بیماری مجموعه اقدامات برای عفونت زدایی انجام می گیرد.  

وزارت بهداشت دولت محلی آستراخان نیز امروز اعلام کرد که 10 خدمه کشتی که احساس ناراحتی می کردند در بیمارستان بستری شدند و هشت نفر از آنها در بخش عفونت های روده بستری هستند.