۰ نفر

سیگار کشیدن در سیدنی ممنوع می‌شود

۲ مرداد ۱۳۹۸، ۰:۰۸
کد خبر: 368599
سیگار کشیدن در سیدنی ممنوع می‌شود

شورای شهر سیدنی در تلاش است سیگار کشیدن را در این شهر ممنوع کند. هدف از این کار افزایش سلامت شهروندان و کاهش نمای زشت سیگار کشیدن در انظار عمومی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، سیدنی طرحی را در دست اجرا دارد که بر اساس آن استعمال دخانیات در اماکن عمومی ممنوع خواهد شد. این موضوعی است که از مدتها پیش در ذهن مسئولان شهرداری وجود داشته و به نظر می رسد به زودی اجرایی می شود.  

البته از هم اکنون پیشبینی می شود که بسیاری از سیگاری ها نسبات به این طرح معترض شوند اما با این وجود، این طرحی است که از دید مقامات شهری باید اجرا شود و هیچ راهی برای توقف این طرح وجود ندارد. جیلی گیبسون، شهردار شمال سیدنی، به خبرنگرانددر این خصوص گفت: "من کاملا هیجان زده ام که این طرح که مدت هایی طولانی روی آن کار کرده ایم بالاخره به ثمر می رسد و می توانیم با سیگاری ها برخوردی جدی تر داشته باشیم. "

گیبسون ادامه داد:" به خوبی می دانم که سیگاریها نیز حقوق مهمی دارند اما باید بپذیریم که غیرسیگاریها از رفتارهای سیگاریها آسیب خواهند دید و باید این موضوع را یکبار برای همیشه حل کنیم. بارها دیده شده که وقتی افراد سیگاری در یک پیاده رو تجمع کرده اند، غیرسیگاری ها به ناچار مسیر خود را تغییر داده اند تا در معرض دود سیگار نباشد."

رای گیری در مورد ممنوعیت سیگار کشیدن در اماکن عمومی شامل خیابان ها و پیاده روهای سراسر شهر می شود و بالغ بر هشتاد درصد رای مثبت نیز کسب کرده است.البته این ممنوعیت بلافاصله اعمال نخواهد شد؛ مرحله اول شامل آموزش شهروندان و اطلاع رسانی خواهد بود و سپس بخش بعدی طرح اجرا می شود.