۰ نفر

اجاره بهای مدارس از میزان افزایش شهریه‌ها جلو زد

۲۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۵
کد خبر: 367708
اجاره بهای مدارس از میزان افزایش شهریه‌ها جلو زد

رئیس سازمان مراکز و مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بیش از ۸۵ درصد مدارس غیردولتی استیجاری‌اند و اجاره بها به شدت افزایش یافته است درحالی که نمی‌توانیم بیش از نرخ تورم افزایش شهریه داشته باشیم گفت: شهریه مصوب با آنچه در واقعیت است، تناسب ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مجتبی زینی وند درباره شرایط مدارس غیردولتی و سختی‌هایی که از حیث تامین منابع دارند گفت: بر اساس آمار سال قبل مدارس غیردولتی بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان صرفه جویی مالی برای آموزش و پرورش و دولت از حیث فضا و تجهیزات و ... داشته است.

وی ادامه داد: ۱۶ هزار مدرسه غیردولتی داریم. این ارقام را از حیث فضا، نیروی انسانی و سرانه درنظر بگیرید. دولت برای هر دانش آموز حدود ۴ میلیون تومان بطور میانگین هزینه می‌کند که به غیر از کمک هایش به آموزش و پرورش در طول چند سال اخیر بابت تخصیص‌های ۱۱۰ درصدی هرساله، تجهیز مدارس، معوقات و رتبه‌بندی است.

زینی وند درباره اشتغال‌زایی مدارس غیردولتی نیز گفت: بیش از ۲۰۰ هزار نیروی شاغل داریم. هزینه دولت برای اشتغال هر نیروی خدمات و صنعت و ... مشخص است.

رئیس سازمان مراکز و مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه راهی بجز اجرای مواد حمایتی و انگیزشی چون مواد ۱۰،۱۲،۲۵ و ۲۷ قانون تاسیس مدارس غیردولتی نداریم. مثلا ماده ۱۰ بانک ها را برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه موظف کرده است. حق مدارس غیردولتی باید ادا شود. مدارس غیردولتی به جد به لحاظ فضای آموزشی بامشکل روبرو هستند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۵ درصد مدارس ما استیجاری‌اند و اجاره بها به شدت افزایش یافته است درحالی که نمی‌توانیم بیش از نرخ تورم افزایش شهریه داشته باشیم گفت: شهریه مصوب با آنچه در واقعیت است تناسب ندارد.

زینی وند در برنامه تلویزیونی پرسشگر ادامه داد: درباره اینکه آقای میرزاده، نماینده مجلس اشاره کرد که "اگر آموزش و پرورش به مدارس غیردولتی کمک کند درست نیست"، باید بگویم که دولت باید مواد حمایتی قانون را احیا کند.