۰ نفر

سرپرست وزارت آموزش وپرورش؛

تعیین تکلیف ۱۰۵هزار‌ معلم حق‌التدریس و نیروی نهضتی

۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۰۵
کد خبر: 366886
تعیین تکلیف ۱۰۵هزار‌ معلم حق‌التدریس و نیروی نهضتی

سرپرست وزارت آموزش وپرورش گفت: ۱۰۵ هزار نفر مشمول قانون تعیین تکلیف نیروهای پیش دبستانی هستند و برای نیروهای نهضتی باید آزمون برگزار شود اما برای سایر مشمولان نیاز به آزمون نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش امروز در حاشیه نوزدهمین کنگره پرسش مهر در سالن اجلاس سران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 20 هزار نفر از طریق ماده 28 و فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، مهر ماه امسال وارد مدارس می‌شوند و بیش از 5000 نیروی خدماتی خواهیم داشت و از طریق استمرار خدمت نیروهای در آستانه بازنشستگی نیز بخشی از نیروها را تامین می‌کنیم.

وی افزود: امسال 25 هزار نفر از طریق کنکور سراسری پذیرفته و وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ساعت آموزش در ایران 2900 ساعت در کل 12 پایه است در حالی که میانگین جهانی 8000 ساعت است، گفت: تلاش می‌کنیم استانداردهای نظام جامع فنی و حرفه‌ای را افزایش دهیم تا دانش‌آموزان بعد 12 سال حداقل یک مهارت متناسب با استعدادهایشان بیاموزند.

حسینی با اشاره به استخدام نیروهای نهضتی و پیش‌دبستانی عنوان‌کرد: طبق مصوبه مجلس نیروهای پیش‌دبستانی، آموزشیاران نهضت سواد‌آموزی و نیروهای شرکتی باید مشمول شوند اما جذب آنها متناسب با نیاز آموزش و پرورش است که باید متناسب با شرایط بوم و مقطع تحصیلی صورت گیرد.

وی ادامه داد: برای نیروهای نهضتی نیاز به برگزاری آزمون است اما برای پیش‌دبستانی‌ها خیر اما معتقدیم هیچ فردی نباید وارد آموزش و پرورش شود مگر از محل دانشگاه فرهنگیان.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه قانون تعیین تکلیف نیروهای پیش‌دبستانی مصوب سال 1397 است و 105 هزار نفر مشمول آن هستند که البته برای آنها دوره‌های توانمندسازی برگزار می‌کنیم؛ اول مهرامسال  بیش از 60 هزار خروجی بازنشسته داریم که بخش زیادی از جایگزینی آنها از طرق مختلف و همین روش جبران می‌شود.

وی افزود: اول مهر جشن پایان مدارس خشتی و گلی به جز سیستان و پایان بخاری‌های نفتی را خواهیم داشت همچنین اجرای کامل پروژه مهر را به‌ویژه برای سیل‌زده‌ها خواهیم داشت و در کل ایران یک کلاس بدون معلم باقی نخواهد ماند.

حسینی درباره مشکلات ثبت‌نام مدارس نیز گفت: 24 نوع مدرسه داریم، یک نوع آن مدارس دولتی است؛ ثبت‌نام تقاضامحور است و هر دانش‌آموزی در هر نقطه‌ای تقاضا داشته باشد دولت باید پاسخ دهد؛ یک دانش‌آموز نداریم که کلاس برای وی نباشد اما معتقدیم بهترین مدرسه نزدیکترین مدرسه است؛ انواع مدارس را داریم برخی شهریه دارند، برخی آزمون دارند و هر کدام شرایط خاص خود را دارند، روند نظارتی در حال انجام است و به‌خوبی ثبت‌نام انجام خواهد شد.