۰ نفر

حضور بیش از ۷ هزار زائر ایرانی در مدینه منوره

۲۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۵۰
کد خبر: 366032
حضور بیش از ۷ هزار زائر ایرانی در مدینه منوره

رئیس ستاد سازمان حج و زیارت در مدینه منوره از ورود حدود ۷ هزار زائر ایرانی به خاک عربستان تا ۲۰ تیرماه خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «ناصر حویزاوی» رئیس ستاد سازمان حج و زیارت در مدینه منوره پنجشنبه ۲۰ تیرماه گفت: از زمان آغاز عملیات حج تمتع در روز دوشنبه ۱۷ تیرماه روزانه بطور متوسط بین یک هزار و ۴۰۰ تا ۲ هزار و ۲۰۰ زائر با پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) وارد مدینه منوره می‌شوند.

وی افزود: روز نخست، یک هزار و ۳۴۴ نفر، روز دوم یک هزار و ۵۹۰ نفر،  روز سوم  دو هزار و ۱۸۶ نفر و امروز نیز دو هزار و ۱۷۳ زائر ایرانی وارد مدینه منوره می‌شوند تا مجموع آنها تا پایان امروز پنجشنبه به ۷ هزار و ۲۹۳ نفر برسد.

این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد که در این مدت حدود یک هزار و ۵۰۰ تن از مسئولان و کارکنان ستادی حج تمتع نیز با پروازهای دیگر هما وارد عربستان شده‌اند. شمار کل زائران ایرانی حج تمتع در سال جاری ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام شده است.

به گفته حویزاوی، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای انتقال حجاج ایرانی روزانه ۸ تا ۹ پرواز به مدینه منوره انجام می دهد.

حجاج ایرانی به مدت پنج شب و شش روز به منظور زیارت مسجدالنبی، مرقد پیامبر اسلام (ص)، قبور ائمه اطهار (ع)  و انجام زیارت دوره در مدینه منوره می‌مانند و پس از آن، برای انجام مناسک حج تمتع راهی مکه مکرمه خواهند شد.