۰ نفر

استخرها از گاز کلر استفاده نکنند

۱۶ تیر ۱۳۹۸، ۲۱:۵۳
کد خبر: 365104
استخرها از گاز کلر استفاده نکنند

رئیس اداره آب و فاضلاب مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت با اشاره به نقش گاز کلر در مسمومیت شناگران، گفت: توصیه می‌شود استخرها از گاز کلر استفاده نکنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، غلامرضا شقاقی رئیس اداره آب و فاضلاب مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت در خصوص استانداردهای آب استخرها توضیح داد: آب استخر از جنبه‌های مختلف باید مورد بررسی قرار گیرد تا سلامت آ‌ن تأیید شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین نکات در زمینه سلامت آب استخر میزان کلر موجود در آب است، گفت: استاندارد میزان کل در آب بین یک الی ۳ میلی‌گرم در هر لیتر است.

شقاقی گفت: میزان کلر توسط متصدیان استخر و بازرسین وزارت بهداشت رسیدگی می‌شود و اگر استاندارد کلر کم یا زیاد باشد شاهد آلودگی‌های میکروبی یا سوزش چشم افراد خواهیم بود.

رئیس اداره آب و فاضلاب مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت با اشاره به بحث PH آب توضیح داد: PH آب با اندازه کلر مرتبط است و میزان آن باید بین ۷.۲ الی ۸ دهم باشد؛ پایین بودن PH آب باعث می‌شود شناگران با سوزش چشم و بوی کلر در آب مواجه شوند.

وی ادامه داد: کدورت آب از جمله موارد مهمی است که باید متصدیان استخر و شناگران به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند و میزان آن باید در سطح استاندارد قرار داشته باشد اگر استخری دارای کدورت آب باشد ممکن است بیماری‌های میکروبی و مشکلاتی را برای شناگران ایجاد کند.

شقاقی با بیان اینکه آزمایش‌های میکروبی توسط بازرسان وزارت بهداشت از آب استخرها هر دو هفته یکبار انجام می‌شود، گفت: طی این آزمایش‌ها عوامل مختلف میکروبی و بیماری‌زا بررسی می‌شود.

رئیس اداره آب و فاضلاب مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت تصریح کرد: استخرها از نظر بهداشتی درجه‌بندی نشده‌‌اند و همه آنها با شاخص‌های ذکر شده بررسی می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیماران ریوی، افرادی که دارای بیماری‌های پوستی و گوارشی هستند باید تا بهبود کامل از مراجعه به استخر خودداری کنند، توصیه کرد: افرادی که دارای بیماری‌های واگیردار هستند نیز تا زمان بهبود کامل نباید در استخرها شنا کنند.

شقاقی گفت: متأسفانه در برخی از مواقع مشاهده می‌کنیم که متصدیان استخر از ترکیب کلر و اسید استفاده می‌کنند که این موضوع می‌تواند باعث آلودگی شیمیایی و مسمومیت شناگران می‌شود؛ همچنین توصیه می‌شود استخرها از گاز کلر استفاده نکنند.

رئیس اداره آب و فاضلاب مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت در پایان گفت: مردم می‌توانند شکایات خود را در خصوص آلودگی استخرها به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت گزارش دهند.