۰ نفر

ساماندهی بیش از ۱۳هزار معتاد متجاهر در سال۹۷

۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۲:۱۱
کد خبر: 364025
ساماندهی بیش از ۱۳هزار معتاد متجاهر در سال۹۷

مدیرکل بهزیستی استان تهران از پذیرش و ساماندهی بیش از ۱۳هزار معتاد متجاهر در سال ۹۷خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، داریوش بیات‌نژاد در گردهمایی آموزشی و جشن پاکی 500 خانواده بهبودیافته که عصر امروز با شعار رفتار ایمن و پیشگیری از اعتیاد، میراث آینده فرزندان ما، برگزار شد، اظهار کرد: 4 پدیده در دنیا زنگ خطری است که سازمان ملل تأکید ویژه‌ای بر آنها داشته است و اقدامات و برنامه‌ریزی را در راستای همین موارد انجام داده است.

وی تصریح کرد: محیط زیست، فقر، مواد مخدر و هسته‌ای از مواردی است که سازمان ملل از آنها به‌عنوان خطر نام برده است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران اضافه کرد: مواد مخدر و اعتیاد به‌عنوان بیماری در دنیا معرفی شده است و در واقع این بیماری قابل درمان است و در تمام دنیا به فرایند درمان توجه می‌کنند و ایران نیز بین همه کشورها رتبه خوبی را در ارتباط با حوزه کاهش آسیب و مبارزه با مواد مخدر و همچنین فرایند درمان و پیشگیری دارد.

بیات‌نژاد افزود: بنابراین وقتی پذیرفتیم اعتیاد یک بیماری است قاعدتاً راه‌های درمان این بیماری نیز وجود دارد و در این فرایند باید دولت، حاکمیت و نهاد خانواده کنار همدیگر قرار بگیرند.

وی در ادامه این مراسم با اشاره به این‌که از افتخارات بهزیستی این است که در حوزه درمان اعتیاد گام‌های مؤثری را برداشته است، گفت: علاوه بر این موضوع اقداماتی نیز از سوی سازمان بر حوزه پیشگیری انجام شده است و ما باید بتوانیم کانون خانواده را گرما و استحکام ببخشیم.

مدیرکل بهزیستی استان تهران اضافه کرد: هم‌اکنون بیش از 401 مرکز در بخش‌های مختلف از جمله درمان، پیشگیری و حوزه کاهش آسیب در حوزه اعتیاد در استان تهران فعالیت می‌کنند.

بیات‌نژاد گفت: در سال گذشته و در ارتباط با بیماران معتاد متجاهر بیش از 13 هزار نفر از این بیماران در مراکز سازمان بهزیستی پذیرش شدند و تحت درمان و مراقبت قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: توجه به موضوع توانمندسازی و ایجاد اشتغال یکی دیگر از برنامه‌های سازمان بهزیستی محسوب می‌شود، که در همین ارتباط در سال گذشته بیش از 3200 فرصت شغلی ویژه مددجویان بهزیستی ایجاد شد که از این تعداد 530 فرصت شغلی اختصاص به معتادان بهبودیافته شد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: طی برنامه‌ریزی انجام شده و با همکاری شهرداری تهران و ظرف 2 الی 3 ماه آینده 3 مرکز توانمندسازی در تهران فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

بیات‌نژاد همچنین راجع به معتادان بهبودیافته در مراکز ماده 16 گفت: در همین زمینه نیز تمهیداتی برای توانمندسازی این عزیزان متناسب با استعدادهای آنها در نظر گرفته شده است.

وی همچنین به موضوع پیشگیری و آگاه‌سازی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 4 میلیون و 200 هزار نفر از حوزه پیشگیری و آگاه‌سازی سازمان بهزیستی استفاده کرده‌اند.