۰ نفر

توریست گمشده به آغوش خانواده بازگشت

۵ تیر ۱۳۹۸، ۲۰:۴۹
کد خبر: 362685
توریست گمشده به آغوش خانواده بازگشت

معاون عملیات پلیس پایتخت گفت: توریستی که اعضای خانواده اش را در تهران گم کرده بود با تلاش کارکنان مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰به خانواده‌اش رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، سردار "پرویز یعقوبی" به تشریح جزئیات این خبر پرداخت و گفت: چند شب پیش یک زن توریست با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و زمانی که اپراتور مرکز پاسخگوی تلفن بود متوجه شد که از آن سوی خط این توریست سعی دارد به زبان عربی مقصود خود را بیان کند.

این مقام ارشد انتظامی، عنوان داشت: بلافاصله با هماهنگی‌های انجام شده معاون تیم مرکز ۱۱۰ که به زبان عربی مسلط بود با این توریست به مکالمه پرداخت که طی آن مشخص شد وی که به همراه خانواده اش به تهران آمده و قصد سفر به مشهد مقدس را داشت در یکی از ایستگاه‌های اتوبوس تندرو (بی آر تی) به همراه دخترش، اشتبا‌ها پیاده شده در حالی که همسرش پیاده نشده است.

وی افزود: با بررسی‌ها و جستجو‌های انجام شده از سوی معاون مرکز ۱۱۰ پلیس پایتخت، مشخص شد که این توریست در ایستگاه آبشار از اتوبوس پیاده شده و این در حالی است که شماره تلفن همراه همسرش را که به تازگی در تهران خریداری شده بود را نداشت.

معاون عملیات پلیس پایتخت، تصریح کرد: از سوی معاون مرکز ۱۱۰ پلیس پایتخت، به وی اطمینان خاطر داده شد که در کمترین زمان ممکن به خانواده اش می‌رسد و متعاقبا با هماهنگی‌های انجام شده یکی از ماموران گشت موتوری ۱۱۰ کلانتری محل به ایستگاه اتوبوس تندرو اعزام شد تا مشکل خاصی برای این توریست پیش نیاید و پس از آن مشخصات همسر وی دریافت و پس از هماهنگی با فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی (ره)، شرکت هواپیمایی که بلیت این خانواده را صادر کرده بود، شناسایی شد.

سردار یعقوبی، بیان داشت: در تماس با شرکت هواپیمایی صادر کننده بلیت، شماره تماس همسر این توریست به دست آمد و با وی تماس برقرار که طی آن مشخص شد وی چند خیابان پایین‌تر از ایستگاهی که همسرش به اشتباه پیاده شده از اتوبوس خارج شده و سراسیمه به دنبال همسر و دخترش می‌گردد.

وی اظهار داشت: پس از چند دقیقه مشخصات محل حضور همسر و دختر این مرد به وی اعلام شد و با هماهنگی‌های لازم یکی از ماموران گشت انتظامی کلانتری ۱۰۵ سنایی وی را به محل رساند و این خانواده از نگرانی رها شدند که پس از دیدار اعضای این خانواده با یکدیگر طی تماسی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از عملکرد مناسب و دقیق کارکنان پلیس پایتخت تقدیر و تشکر به عمل آمد.

سردار یعقوبی در پایان ضمن اعلام این مطلب که مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ کانال ارتباطی پلیس و شهروندان است، خاطرنشان کرد: این مرکز به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات انتظامی، ترافیکی و اجتماعی به شهروندان است.