با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده، میانگین سنی جهان تا هشت دهه آینده به 42 سال خواهد رسید.

اقتصادآنلاین - مهسا نجاتی؛ با بررسی میانگین سنی از هفت دهه گذشته تا کنون، شاهد رسیدن میانگین سنی افراد از 24 سال در سال 1950، به 31 سال در حال حاضر هستیم. این میانگین سنی، در هر دهه، یک سال اضافه شده است.

قابل ذکر است که بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان ملل متحد، روند افزایش میانگین سنی در جهان تسریع شده و تا هشت دهه آینده، در سال 2100، میانگین سنی در جهان، به 42 سال خواهد رسید.

در ادامه، گفتنی است که در حال حاضر، آمریکای شمالی، بالاترین میانگین سنی را دارد، اگرچه شایان ذکر است که بر اساس پیش‌بینی انجام شده، آمریکای لاتین، با 49 سال سن، بالاترین میانگین سنی را نسبت به سایر مناطق جهان خواهد داشت.

در مقایسه، آفریقا در گذشته پایین‌ترین میانگین سنی را نسبت به مناطق دیگر داشته و در آینده نیز جوان‌ترین جمعیت را خواهد داشت.

و در پایان، باید گفت که کاهش نرخ تولد و تغییرات جمعیتی، از مسائل جدی است که باعث نگرانی دولت‌ها شده است. در نظر گرفتن مواردی همچون برنامه‌های بازنشستگی، مراقبت‌های بهداشتی از سالمندان و خالی بودن مشاغل به دلیل کمبود نیروی کار و به دنبال آن صدمه به رشد اقتصادی، سبب به فکر فرو رفتن دولتمردان شده است. 

در نمودار ارائه شده، مقایسه میانگین سنی در مناطق مختلف جهان، در سال 1950 و 2100 را مشاهده می‌کنید؛

photo_2019-06-27_16-11-56