۰ نفر

همه چیز درباره مرموزترین طلاهای تاریخ

۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۲۲:۵۶
کد خبر: 361045
همه چیز درباره مرموزترین طلاهای تاریخ

شاید بسیاری از افراد به طلا و جواهر علاقه داشته باشند اما مصنوعات کویمبایا را بسیاری از افراد نمی‌شناسند. مصنوعاتی ساخته شده از طلا که ظاهری منحصر به فرد و تاریخچه ای بسیار قدیمی دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، این مجموعه شامل بیش از 100 تندیس طلا است که توسط تمدن کویمبایا و بین 300 تا 1000 سال پیش از میلاد ساخته شده است.

674592_845

بررسی تمدن های قدیمی همیشه جذاب و جالب توجه است و مجسمه های کویمبایا نیز از جمله شواهد تاریخی فوق العاده جذاب هستند که به خاطر ظاهرشان مورد توجهند. این مصنوعات در کلمبیا یافته شده اند و هر یک اندازه ای بین 2 تا 3 اینچ دارند. باستان شناسان معتقدند که این مصنوعات نمادهایی از پرندگان، ماهی ها، خفاش ها، حشرات و پستانداران مختلف هستند.

674593_345

اما برخی دیگر می گویند این مصنوعات اصلا شباهتی به حیوانات زمینی ندارند و موجوداتی تخیلی هستند. این در حالی است که عده ای دیگر پا را فراتر گذاشته و می گویند این مصنوعات متعلق به فضایی ها یا یاداور ظاهر فضایی ها هستند و برپایه موجودات فرازمینی طراحی شده اند. آنها فکر می کنند که برخی از این مجسمه ها دارای ویژگی های کامل آیرودینامیکی هستند. در سال 1994، دو پژوهشگر آلمانی، مدل هایی ساده را با الگو از مجسمه ها ساختند و سعی کردند مدل ها را به پرواز دربیاورند.

674591_974

آن چه مشخص است این است که این مجسمه ها متعلق به تمدن‌های باستانی سرخپوستان آمریکای جنوبی است. چرا که از ویژگی‌های اصلی این تمدن صنعت طلا و توجه به طلاکاری است و آثار زرین زیادی از آنان بدست آمده‌است. این تمدن در منطقه ای ایج بوده که این روزها کشور کلمبیا قرار دارد. جالب است بدانید بسیاری از آثاری که آنان خلق می کرده اند به زندگی پس از مرگ مرتبط بوده است.