۰ نفر

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی تهران پاسخ داد:

ارزان‌ترین عروسی‌ها در تهران چقدر هزینه دارد؟

۲۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۰۳
کد خبر: 360741
ارزان‌ترین عروسی‌ها در تهران چقدر هزینه دارد؟

رییس اتحادیه تالارهای تهران افزایش باغ های بدون مجوز حاشیه تهران را مهم‌ترین دلیل کساد این بخش دانست و تاکید کرد با وجود اینکه هر سال رکود تشدید می شود مالیات ما افزایش می یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین ، تغییر ذائقه بسیاری از مردم برای برگزاری مراسم عروسی در تالارها حالا به بحرانی جدی برای تالارداران تبدیل شده است. خسرو ابراهیمی نیا، رییس اتحادیه صاحبان تالار تهران می گوید: سال ۹۵ بهتر از ۹۶، ۹۶ بهتر از ۹۷ و پارسال بهتر از امسال بود. سال به سال کار ما سخت تر و کم سودتر می شود ولی سالانه بر نرخ مالیات افزوده می شود.

تعداد مراسم های عروسی در تالارها و سالن های عروسی کاهش یافته است؟ رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس ، عامل کسادی تالارها را اتفاقا مرتبط با بحران تورم و مشکلاا اقتصادی نمی داند و می گوید: باغ های شهرستانهای اطراف شهر کار ما را کساد کرده اند چرا که از لواسان تا اسلامشهر، از کرج تا دماوند، پر شده از باغ هایی که بدون مجوز خدمات جشن ها را ارائه می دهند و همین سبب شده تا هر چه بیشتر فشار بر ما وارد شود. البته ما هم تلاش می کنیم با کمک پلیس امنیت و اماکن با آنها مبارزه کنیم ولی باید پذیرفت که تعدادی از مشتریان ترجیح می دهند مراسم خود را در چنین اماکنی برگزار کنند. درنتیجه کار برای تالارهای شهر به خاطر وجود باغ‌هایی از این دست سخت تر شده است.

وی در رابطه با دلایل این تمایل تاکید کرد: گرمای هوا در فصل تابستان عامل اصلی است. البته مسائل فرهنگی هم می توانند دخیل باشند که من در این رابطه چیزی نمی دانم.

ارزان‌ترین مجلس عروسی، ۳۰ هزار تومان به ازای هر نفر

 رییس اتحادیه تالارهای تهران درباره کمترین قیمت برگزاری مراسم گفت: ارزان ترین تالار تهران با یک نوع غذا به ازای هر نفر ۳۰ هزار تومان می گیرد. در تالارهای گران تر یا درجه یک نیز نهایتا با شرایط مشابه ۱۵ درصد هزینه ها بالاتر می رود. گرچه اضافه کردن غذای دیگر بسته به اینکه چه غذا یا غذاهایی باشد یا بستنی و آبمیوه و... نیز هرکدام براساس قیمت مصوب از مشتریان اخذ می شود. گرچه برخی تالارها مبلغی مثلا ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان نیز به عنوان ورودی می گیرند.

ابراهیمی نیا با گلایه از نظام مالیاتی کشور گفت: در حالی که ما با رکود بازار مواجه هستیم هر ساله بر مالیات اضافه می‌شود. مامور مالیاتی در حالی به تعداد صندلی مالیات می گیرد که اکنون بسیاری از مراسم کوچک تر هستند. من عروسی ۳۵ نفره هم داشتم ولی در سالن ۳۰۰ صندلی وجود دارد. از سوی دیگر ماهها مشتری نداریم و این در حالی است که باید همیشه سالن تمیز و آماده باشد و نیروی کار را نمی توانیم روزمزد تعیین کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تعداد روزهای کاری تالارها چند روز در سال است، تصریح کرد: سه ماه سال به دلیل محرم، صفر و ماه رمضان کار نمی کنیم. علاوه بر این در دهه فاطمیه و دیگر عزاداری ها نیز تعطیل هستیم. روزهای دیگر هم مشتری نیستند. براساس محاسبات ما در بهترین حالت، تالارهای تهران ۱۲۰ یا ۱۳۰ روز در سال کار می کنند. یعنی عملا یک سوم سال. با این حال مالیاتی که می پردازیم برای ۳۶۵ روز کاری است.

رییس اتحادیه تالارهای تهران در رابطه با تعداد تالارهای بدون مجوز تهران تاکید کرد: من هیچ نمونه ای ندیدم ولی هیچ چیز مطلقی وجود ندارد. به هر حال با توجه به وسعت تهران، تعداد این گونه از سالن ها بسیار بسیار کم است.

او در رابطه با کم شدن تعداد مهمانان با اشاره به دلایل فرهنگی چون کوچک شدن خانواده ها و روابط خانوادگی گفت: به همین دلیل ما مراسمی که خانواده هایی که تهرانی نیستند را بهتر می دانیم. هم تعداد مهمانان زیاد است و هم بی آلایش تر هستند. تالار مانند کبابی نیست، شبی یک مراسم بیشتر نمی توان برگزار کرد و به همین دلیل مراسم شلوغ را به مراسم خلوت ترجیح می دهیم.