۰ نفر

رسم آرزو کردن پیش از فوت کردن شمع‌ها چگونه رایج شد؟

۲۶ خرداد ۱۳۹۸، ۱:۰۱
کد خبر: 360091
رسم آرزو کردن پیش از فوت کردن شمع‌ها چگونه رایج شد؟

این روزها بسیاری از افراد دوست دارند تولد برگزار کنند. گرچه برخی نیز به یک کیک کوچک و برگزاری یک تولد خودمانی راضی هستند، با این وجود رسم آرزو کردن، پیش از فوت کردن شمع ها تقریبا در همه جای جهان رایج است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، آرزو کردن پیش از فوت کردن شمع های کیک تولد یکی از رسوم رایج در بسیاری از کشورها است. اما تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چر این کار را می کنید؟

بسیاری از عادات امروزی ما حاصل رسم و رسوم قدیمی است. آرزو کردن، پیش از فوت کردن شمع ها، از رسومی است که ریشه های هزاران ساله دارد. برخی معتقدند ریشه این حرکت از یونان باستان می آید. یعنی زمانی که یونانیان باستان کیکهای گرد و بزرگی را به یاد آرتمیس، الهه ماه درست می کردند و شمع هایی نیز روی کیک می گذاشتند.

آنها سپس سعی می کردند ضمن آرزو کردن، شمع های روی کیک را فوت کنند تا شاید خدایان آرزویشان را براورده کنند. افزون بر این در بسیاری از فرهنگ های باستانی اعتقاد بر این بود که دود باقی مانده از شمع به عنوان وسیله ای برای انتقال دعاها و درخواست ها به خدایان کار می کند. بر این اساس به نظر می رسد آرزو کردن نیز درواقع دنباله ای است از همین نوع طرز تفکر.