۰ نفر

خودکشی روی آنتن زنده در دهه 1980

۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۲۶
کد خبر: 358983
خودکشی روی آنتن زنده در دهه 1980

شاید اگر بسیاری از متهمان را به آنتن زنده تلویزیون دعوت کنند اظهار پشیمانی کنند یا از مردم و رسانه‌ها درخواست عفو کنند. اما برخی نیز واکنش‌هایی متفاوت خواهند داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، در دهه 1980، اهالی پنسیلوانیا با یک پرونده عجیب و پرحاشیه رو به رو شدند. در جریان این پرونده خزانه دار پنسیلوانیا، باد داویر به دریافت رشوه و اعمال مختلف مجرمانه که در نهایت همان سوء استفاده از مقام و قدرت در نظر گرفته می شود رو به رو شد و در نتیجه به 55 سال زندان محکوم شد.

اما ماجرای محکومیت او به همین سادگی پیش نرفت. درست یک روز پیش از فرستاده شدن وی به زندان، او در یک کنفرانس مطبوعاتی و در حضور خبرنگاران و دوربین های تلویزیونی سخنرانی کرد و این سخنرانی با یک ماجرای خونین همراه شد. همه چیز از جایی شروع شد که خزانه دار پنسیلوانیا موافقت کرد که  رشوه 300 هزار دلاری را در ازای اعطای قرارداد دولتی به یک شرکت حسابداری بپذیرد. قرارداد 4.6 میلیون دلاری برای یک پروژه بزرگ و پیچیده بود. داویر قرارداد را به شرکتی دیگر اعطا کرد. شرکت ثانی بسیار بی تجربه بود و به سرعت این پرونده افشا شد.

بر همین اساس نیز داویر به جرم دروغ، تقلب، توطئه و مواردی مشابه محکوم به 55 سال زندان شد اما روز قبل از دادرسی  نهایی داویر یک سخنرانی مطبوعاتی طولانی انجام داد و خود را بیگناه اعلام کرد و درباره مسائل مربوط به سیستم عدلی ایالات متحده صحبت کرد. برخی از خبرنگاران شروع به بلند شدن از روی صندلی ها کردند اما او گفت که مرگ همیشه پوشش خبری بهتری دارد و او  امیدوار است داستانش منجر به "توسعه یک سیستم عدالت واقعی" شود.

سپس یک اسلحه را از پاکتی که همراهش بود بیرون آورد و خودکشی کرد. تصاویر خودکشی او در تصاویر زنده از ایستگاه های تلویزیونی پخش شد.